آرادان؛

افتتاح گلخانه مکانیزه تولید خیار در آرادان

این واحد گلخانه‌ای ظرفیت تولید 250 تن خیار را به‌صورت سالانه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آرادان؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در آئین افتتاح این واحد گلخانه مکانیزه تولید خیار که با حضور استاندار سمنان برگزار شد، گفت: این واحد گلخانه‌ای ظرفیت تولید 250 تن خیار را به‌صورت سالانه دارد.

سید حسن میرعماد با اشاره به برخی ظرفیت‌های آرادان در بخش تولیدات کشاورزی و گلخانه‌ای، از افزایش 80 درصدی میزان ظرفیت تولیدات گلخانه‌ای در آرادان با افتتاح این واحد گلخانه‌ای تولید خیار خبر داد.

وی با اشاره به میزان سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای افتتاح این واحد گلخانه‌ای افزود: 11 میلیارد ریال اعتبار از سوی سرمایه‌گذار و همچنین تسهیلات صندوق توسعه ملی برای افتتاح این واحد گلخانه‌ای هزینه شده است. این واحد گلخانه مکانیزه تولید خیار آرادان در زمینی به مساحت یک هکتار احداث‌شده است.

میرعماد با اشاره به کمبود منابع آبی در استان سمنان حرکت به سمت کشت گلخانه‌ای در تولیدات کشاورزی را یک ضرورت عنوان کرد و اظهارداشت: در تولیدات گلخانه‌ای در مصرف آب صرفه‌جویی لازم انجام می‌شود و بنابراین دولت از سرمایه‌گذارانی که قصد فعالیت در این بخش را دارند حمایت لازم را انجام می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اهداف سازمان جهاد کشاورزی در این بخش گفت: سازمان جهاد کشاورزی توسعه کشت گلخانه را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.