مدیر شیلات استان گفت: امسال 9 میلیون بچه ماهی قزل آلا در استان همدان رهاسازی شده است.

رهاسازی 9 میلیون قطعه بچه ماهی قزل آلا در استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علی دولو با اشاره به اینکه 9 میلیون قطعه بچه ماهی قزل آلا در استخر و مزارع پرورش ماهی استان رهاسازی شده است افزود: 300 هزار قطعه بچه ماهی کپور نیز در استخرهای خاکی استان رهاسازی شد.

وی ادامه داد: برای تشویق مردم برای تولید ماهی 200 هزار قطعه بچه ماهی در قالب ترویج مشارکتی به استخرهای سال اولی عرضه شده، همچنین 50 هزار قطعه بچه ماهی کپور بشکل ترویج مشارکتی به استخر داران دارای شرایط عرضه شده است.


شناسایی 4 هزار منبع جدید برای پرورش آبزیان


مدیر شیلات استان همدان با بیان اینکه امسال 4 هزار منبع جدید آبی شناسایی شده است اظهار داشت: بدنبال استعدادیابی بین این منابع هستیم تا منابعی که ظرفیت لازم را دارند وارد عرصه تولید شوند.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون 4 دوره آموزشی برای متقاضیان در کبودر آهنگ و بهار برگزار شده است که در سایر شهرستان ها نیز اجرا خواهد شد.

دولو با اشاره به اینکه بیمه آبزیان یکی از زبرنامه های مهم شیلات  است تصریح کرد: بیمه محصولات از ضروریات امنیتت وپایداری تولید است بنابریان پیگیری برگزاری جلسات توجیهی برای آبزی پروران به منظور بیمه محصولات انجام شده است وتعدادی از واحد های پرورش دهنده نیز زیر پوش بیمه قرار گرفته اند.

این مسئول با بیان اینکه  روند پرورش آبزی پروران در چهار سال گذشته روبه رشد بوده است ابراز کرد: بیماری ویروسی که رخ داد توقف در مسیرتولید ایجاد کرد بشکلی که برخی از واحدهای تولیدی تعطیل شدند.

وی با اشاره به اینکه برخی از تولید کنندگان  خسارت وارده را نمی توانستند جبران کنند یادآور شد: با پیگیری های انجام شده بسیاری از این واحدها به چرخه تولید باز گشتند.

انتهای پیام/ ج



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.