با افتتاح دو کارگاه مسگری در زنجان 70 نفر صاحب شغل شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ معاون صنايع دستی اداره كل ميراث فرهنگی با بیان این که در این کارگاه ظروف منحصر به فردی تولید می شود که در کارگاههای دیگر نظیر آن تولید نمی شود گفت: این کارگاه با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد تومان توسط سرمایه گذار بخش خصوصی به بهره برداری رسید.

علیمحمدی ادامه داد: در فاز دو این کارگاه مقرر است در زمینه بسته بندی و صادرات فعالیت شود و پیگیری های لازم برای ارائه تسهیلات 500 میلیون تومانی درخواست شده، بعمل می آید.

وی افزود: توليد كارگاه مسگری فيضی در حال حاضر روزانه 3 تن است كه در فاز سه بحث بسته بندی و صادرات به كشورهای هدف از جمله سليمانيه عراق در نظر گرفته شده است.

معاون صنايع دستی اداره كل ميراث فرهنگی اظهار کرد: فاز دو اين كارگاه به بخش های هنری مسگری می پردازد و در صورت تحقق تسهيلات با اختصاص فضای بيشتر، سال آينده فاز سه كارگاه مسگری  فيضی براي بسته بندي و صادرات محصولات مس به بهره برداری می رسد.

علیمحمدی افزود: فاز دو كارگاه مسگری فيضی مرعشی يكی از طرح هايی است كه امروز با تسهيلاتی بالغ بر 100 ميليون تومان افتتاح شد که اين كارگاه مجموعا 30 نفر اشتغال زایی مستقيم و غير مستقيم دارد .

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.