معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی گفت: یکی از مهمترین برنامه هایی در حال پیگیری است، تبدیل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به منطقه آزاد تجاری می باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد مهدی مروج الشریعه در گفت و گو با خبرنگاران در تایبادبا بیان اینکه مرز دوغارون بیشترین توان را از نظر ارتباطات اقتصادی با افغانستان و کشورهای آسیای میانه دارد افزود:تبدیل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به منطقه آزاد سبب خواهد شد بسیاری از سرمایه های سرگردان در 2 سوی مرز به سوی طرح های اقتصادی، اشتغال آفرین و صادرات گرا و دانش بنیان سرازیر شده و بازارهای استان را متحول کند.

وی گفت: در سال گذشته 305 میلیون دلار کالا از منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به کشور افغاستان صادر شد و در 10 ماه گذشته این رقم به 610ملیون دلار رسید که نشان از ظرفیت اقتصادی این منطقه دارد.

مروج الشریعه در ادامه با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 10هزار میلیارد ریال تسهیلات با هدف حمایت از واحد های صنعتی توسط شبکه بانکی استان پرداخت شده است افزود:چهار هزار و 230 میلیارد ریال از تسهیلات به 400 واحد صنعتی خراسان رضوی که دارای مشکلات بانکی، سر رسید تسهیلات یا مشکل نقدینگی برای سرمایه در گردش بوده اند پرداخت شده و سهمیه استان در این راستا هفت هزار میلیارد ریال می باشد.

وی با بیان اینکه در سال جاری بیش از 30 هزار میلیارد ریال از منابع داخلی بانکها به واحدهای مستقل در این استان پرداخت شده است گفت: این مبلغ به واحدهای دارای بیش از 100 نفر و با محوریت بخش صنعت و معدن پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی گفت: پرداخت تسهیلات یارانه دار و از محل منابع داخلی استان در قالب کاهش سود و کارمزد بانکی نقش بسزایی در رونق اقتصادی واحدهای راکد دارد.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.