رييس دانشگاه علوم پزشكى تهران با اشاره به فرسوده بودن بيمارستان‌هاى تابعه اين دانشگاه گفت: متوسط عمر بيمارستان‌هاى ما ٥٠ سال است و اورژانس‌ها ضريب اشغال بالايى دارند.

بيمارستان‌هاى پلاسكويى علوم پزشكى تهران/ ضريب اشغال ٢٠٠ درصدى تخت‌هاى اورژانس در ٤ بيمارستان مهم پايتختعلی جعفریان رييس دانشگاه علوم پزشكى تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه بيمارستان يكى از مهمترين بخش‌ها در زمان‌ بحران‌هایی مانند حادثه پلاسكو هستند، اظهار داشت: متوسط عمر بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران از 50 سال بيشتر است و عمدتا فرسوده هستند، از اين گذشته زيرساخت‌های فیزیکی بیمارستان‌ها عمر بيشترى دارند.
 
جعفریان ادامه داد: برخى استانداردهای فنی در ساختمان‌هاى بيمارستان‌ها در نظر گرفته شده  و چون عمدتا زير بار سنگين مراجعات بيماران قرار دارند نمى‌توان آن‌ها را تعطيل و فضا را براى ساخت آزاد كرد.
 
ريیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: مقاوم سازى این بيمارستان‌ها عملياتى نيست زيرا بسيار هزينه‌بردار است و بازسازى آن به اندازه نوسازى يا حتى بيش از آن هزينه نياز دارد.
 
وی با بيان اينكه در حال حاضر برای آماده سازى جهت شرايط بحرانى و ارائه خدمات بهتر به مردم شش بيمارستان در حال ساخت داريم، افزود: ساخت اين بيمارستان‌ها همه‌ مشكلات را حل نمى‌كند و ساختمان‌هاى جديد بيمارستان سينا و امير اعلم ساخته و به بيمارستان ملحق شده‌اند.  
 
جعفریان گفت: با تامين منابع، ساخت بيمارستان فارابى و  رازى تا پايان ٩٦  تكميل شده و بيمارستان مهدى كلينيك پروژه‌ای با حداقل سه سال و شريعتى ٢ حداقل چهار سال زمان نياز دارند تا روند ساخت آن‌ها تكميل شود البته عمده منابع ساخت این مراکز از منابع خارج دانشگاه و خيرين تامین شده است.
 
رييس دانشگاه علوم پزشكى تهران در پاسخ به وضعيت اورژانس‌هاى بيمارستان‌هاى اين دانشگاه كه اولين بخش ورود بيماران در حوادث و شرايط بحران هستند، تصریح کرد: اورژانس‌هاى بزرگ علوم پزشكى تهران مانند شريعتى، امام خمينى، مركز قلب تهران و مركز طبى ضريب اشغال ٢٠٠ درصدى و تخت‌هاى بخش‌هاى بيمارستانى به طور متوسط  ضريب اشغال ٩٠ درصدى دارند كه اين بدان معنا است كه تخت خالى در اين مراكز وجود ندارد كه بتوان بيماران را در شرايط بحرانى از اورژانس به اين بخش‌ها منتقل كرد.
 
وى افزايش تخت هاى بيمارستانى اين دانشگاه و تامين منابع ساخت را راهكارى براى مديريت شرايط بحرانى و ارائه خدمات مطلوب به مردم  دانست و افزود: اکنون با وجود 4 هزار تخت بیمارستانی و ارائه خدمات درمانى مطلوب و خوب به مردم، 4 هزار تخت بیمارستانی دیگر کمبود داریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار