مراسم افتتاحیه صعود بین المللی کوهنوردی به شیرکوه برای اولین باربه میزبانی استان یزد برگزارشد.

   سید محمدمیرمحمدی استاندار یزد درگفتگو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت: ورزش به طور مستقیم نقش مهمی در تامین نشاط و سلامتی مردم دارد و بدون شک در دوری از بزهکاری جوانان موثر است.

 میرمحمدی  افزود : باید ورزش بصورت همگانی در جامعه و بین مردم روز به روز گسترش یابد چون اگر هرچه بیشتر و بهتر بتوانیم انگیزه تحرک را در آحاد مردم ایجاد کنیم قطعا هزینه‌های درمانی جامعه نیز کاهش می‌یابد.

استاندار یزد خاطر نشان کرد: بدون شک ورزش پایه‌ای اساسی و لازم برای عقل سلیم و صحت و سلامت محسوب می شود بنابراین هم موضوع فرهنگ سازی ورزش و هم جلب و جذب دیگران نیاز است.

میرمحمدی در ادامه به نقش ورزشکاران حرفه ای در ایجاد انگیزه در بین مردم برای ورود به عرصه مهم ورزش اشاره و ابراز امیدواری کرد برگزاری این برنامه های ورزشی کشوری در یزد نقش مهمی در جذب مردم به ورزش داشته باشد.

 اکبری مسئول هیئت فدراسیون کوهنوردی استان دراین آئین گفت:صعود بین المللی کوهنوردی،هر ساله همزمان با سال روز انقلاب اسلامی درکشور برگزارمیشود و استان یزد درشانزدهمین دوره میزبان است.  

اکبری افزود: قرار است به مدت دو روز کوهنوردان برتر کشور و استان، قله شیر کوه4هزار متری را فتح کنند. 


مسئول فدراسیون کوهنوردی کشور آگاه کردن کوهنوردان از موقعیت جغرافیایی کوه ها در استان های مختلف راازاهداف این همایش عنوان کرد.

 عظیم قیچی ساز، عضو تیم ملی و برترین کوهنورد کشور نیز در این مراسم حضور داشت ودرپایان مراسم نیز از پیشکسوتان و قهرمانان کوهنورد استان تجلیل وتقدیر شد.

به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صعود 400 نفری کوهنوردان سراسر کشور به قله شیرکوه یزد انجام می گیرد.

شیرکوه به عنوان بلندترین قله استان یزد با چهار هزار و ‎ 572متر ارتفاع در جنوب شهر تفت واقع شده است.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.