مدیرکل دفتر سلامت جمعیت ، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت :به زوج های جوان نازا کمک هزینه درمان پرداخت می شود.

پرداخت  کمک هزینه درمان به زوج های نازابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،محمد اسماعیل مطلق مدیرکل دفتر سلامت جمعیت ، خانواده و مدارس وزارت بهداشت  در همایش تبیین سیاستهای کلی جمعیت مبتنی بر سلامت مادر و کودک در بندرعباس افزود : 90 درصد هزینه های ناباروری زیرپوشش بیمه قرار دارد و تلاش  می شود تا داروها به صورت رایگان در اختیار  زوج های نابارور قرار گیرد .

وی با اشاره به اجرای طرح کمک به زوج های نابارور در هشت استان محروم کشور گفت: این طرح با هدف  افزایش میزان باروری با مشارکت بنیاد برکت ، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و وزارت بهداشت در دست اجرا است.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت ، خانواده و مدارس وزارت بهداشت شمار زوج های نابارور کشور را  حدود سه میلیون  بیان کرد و افزود:  44 هزار نفراین زوج ها در مناطق محروم زندگی می کنند.

محمد اسماعیل  مطلق  گفت : مراکز درمان نازایی در دانشگاههای علوم پزشکی کشور برای ارتقای نرخ باروری اجرا شده است.
وی  افزود: جمعیت شناسان میزان باروری کلی را یک و نه دهم اعلام کرده اند که این میزان باید به دو و یک دهم افزایش یابد .

مطلق افزود : میزان باروری کلی کمتر از دو و یک دهم  برای وضعیت سلامت کشور درآینده مناسب نیست.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت ، خانواده و مدارس وزارت بهداشت  گفت : تک فرزندی ، افزایش سن ازدواج ، افزایش فاصله ازدواج تا فرزند اول و افزایش فاصله اول تا دوم از مهمترین عوامل کاهش میزان باروری کلی در کشور است.

مطلق  گفت : بر اساس آمارها میانگین فاصله ازدواج تا فرزند اول سه سال و فرزند اول تا دوم 5 سال اعلام شده است.

وی به افزایش  سن ازدواج از سال 1345 تا 1390 در کشور را 4 تا 6 سال  بیان کرد و گفت : در شهر تهران سن ازدواج در این سالها تا 10 سال افزایش یافته است.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت ، خانواده و مدارس وزارت بهداشت کاهش میانگین سن ازدواج تا دو سال را سبب افزایش نرخ باروری در کشور اعلام کرد.

مطلق شمار دختران و پسران در آستانه ازدواج در کشور را  13 میلیون نفر بیان کرد و گفت:   برنامه ریزی درست سبب افزایش فرزندآوری خواهد شد و بهترین سن برای ازدواج و بارداری 18 تا 35 سال است و بعد از آن باروری باید با مراقبت  صورت گیرد.

وی گفت : میزان باروری کلی در هرمزگان  دو و یک دهم است که این میزان در شهر بندرعباس پایین تر است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.