مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین از آغاز بهره برداری سردخانه 3 هزار تنی اختصاصی سیب زمینی با اعتبار 5 میلیارد و ۴۰۰ میلیون در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، محمد حسنی با اعلام این خبر افزود: بهره برداری از نخستین پروژه سردخانه 3 هزار تنی در اولین روز دهه مبارکه فجر با حضور معاون استاندار و رئیس سازمان جهاد کشاورزی و فرماندار نمین و جمعی از مسئولان محلی در شهرستان نمین آغاز شد.

وی افزود: برای تکمیل و راه اندازی این پروژه 5 میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده است که ظرفیت نگهداری 3 هزار تن انواع محصولات کشاورزی تولیدی استان را دارد .

حسنی افزود: با راه اندازی این واحد برای 5 نفر به صورت مستقم کار آفرینی ایجاد می شود که با مشارکت بانک سپه در شهرک صنعتی شماره دو راه اندازی شده است و جزو یکی از طرح های موفق در بخش کشاورزی محسوب می شود.

وی یادآور شد: ما از تمامی سرمایه گذارانی که علاقه مند به احداث سردخانه هستند، حمایت می کنیم؛ زیرا این واحد های سردخانه ای نه تنها در کاهش ضایعات محصولات کشاورزی نقش کلیدی ایفاء می کنند، بلکه به عنوان یک حلقه واسط بین تولید و بازار نیز نقش اساسی دارند. از طرف دیگر این واحد ها به عنوان مراکز ذخیره سازی درشرایط مناسب امکان ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا در هر زمانی از سال را فراهم کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.