در سی و هشتمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی جشن انقلاب با حضور مسئولین و دانش آموزان شهرستان سرباز در مدرسه دخترانه فاطمه الزهرا(س) راسک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان،عبدالصمد نارویی رئیس آموزش و پرورش شهرستان سرباز گفت: دهه فجر یادآور حماسه سازی ملت و سبب وحدت بیش از پیش در جامعه است.

دانش آموزان نقش چشمگیری در پیشبرد اهداف انقلاب دارند

رئیس آموزش و پرورش شهرستان سرباز در این مراسم، ضمن تبریک سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: باید دستاوردها و آموزه‌های انقلاب برای آیندگان تبیین شود چراکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره دهه فجر کمتر از انقلاب اسلامی نیست.

وی با بیان اینکه نقش دانش‌آموزان در شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران چشمگیر، اساسی و هدفمند بوده است، افزود: شهدای دانش آموز و فرهنگی در کنار دیگر شهیدان انقلاب، نقشی اساسی در استحکام پایه‌های نظام و انقلاب اسلامی داشتند.

عبدالصمد نارویی با اشاره به برپایی یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی در مدارس شهرستان سرباز، بیان کرد: احیای هویت دینی، انقلابی و ملی دانش آموزان، هماهنگی بین نهادهای شخصیت ساز مانند خانواده، رسانه‌ها و دستگاه تعلیم و تربیت و دانش آموزان از موارد مهم و ارزشمندی است که باید در برنامه‌های دهه فجر به آن توجه ویژه ای شود.
انقلاب اسلامی نماد عظمت و اتحاد بی بدیل ملت ایران است
وی در پایان تصریح کرد: برنامه‌های دهه فجر یک فرصت بسیار خوب برای ایجاد وحدت در عرصه سیاسی و اجتماعی است که همواره مظهری برای حماسه سازی مردم ایران و سبب وحدت بیش از پیش جامعه می باشد.

حفظ بصیرت و آگاهی، وظیفه جوانان امروز جامعه

امام جمعه شهرستان سرباز نیز در این مراسم گفت: بسیار مهم است که جوانان امروز جامعه با مطالعه تاریخ انقلاب و حفظ بصیرت و آگاهی خود ادامه دهنده راه شهیدان باشند.

حجت الاسلام علی اصغر کمالی پور با تاکید بر اینکه آزادی از چنگال استکبار جهانی و دست یابی به استقلال ملی از مهمترین ثمرات انقلاب است، خاطرنشان کرد: همانگونه که در ابتدای این انقلاب مجاهدت های دانش آموزان ولایت مدار برای به ثمر نشستن نهال انقلاب، نقش اثر گذاری داشت امروز نیز دانش آموزان وظیفه دارند تا با کسب علم و جهاد فرهنگی  برای پیشبرد اهداف عالی انقلاب اسلامی تلاش  کنند.

انقلاب اسلامی نماد عظمت و اتحاد بی بدیل ملت ایران است

درپایان این مراسم اجرای سرود توسط گروه هایی از مدارس مختلف شهرستان سرباز از دیگر بخش های این مراسم بود.

انتهای پیام/ع


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.