اداره میراث فرهنگی تربت حیدریه برای تغییر کاربری متناسب فرهنگی، اقامتی رباط های تاریخی این شهرستان آماده واگذاری این بناها به بخش خصوصی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئیس اداره میراث فرهنگی تربت حیدریه با اشاره به وجود بیش از 13 رباط تاریخی در تربت حیدریه گفت: این بناهای تاریخی مربوط به دوران صفویه و قاجاریه در تربت حیدریه است که در دو نوع رباط و کاروانسرا ساخته شده که برخی در داخل شهر و بعضی دیگر بیرون شهر و در مسیر تردد کاروانیان، با فواصل معین ساخته شده است..

علی محمدی افزود: با توجه به قرار گرفتن این کاروانسرا ها در مناطق بیابانی و کوهستانی، با دو نوع معماری حیاط دار و پوشیده ساخته شده اند.

وی خاطر نشان کرد: از مهمترین رباطهای برون شهری می توان به رباط کامه، تروسک، کسکک، شورحصار، میاندشت و داخل شهری به رباط طبسی، رباط لاری، رباط نانوا، کامه علیا و سفلی و اشاره کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی تربت حیدریه تصریح کرد: با توجه به هماهنگی های صورت گرفته برخی از این رباط ها مرمت و احیا گردیده و اکثر آنها که هنوز مرمت نشده اند، آمادگی واگذاری به بخش خصوصی جهت تغییر کاربری متناسب فرهنگی، اقامتی را دارد.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.