مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: با همکاری میراث فرهنگی استان خراسان رضوی رباط تاریخی طرق به نام سینما و موزه سینما فعال خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سعید سرابی در مراسم بزرگداشت روز ملی سینما دررباط تاریخ طرق افزود: هنر هفتم و سینما عرصه و جایگاه ارزنده‌ای دارند و خوشحال هستیم که روز سینما در بنای تاریخی رباط طرق حضور داریم چرا که به لطف میراث فرهنگی استان خراسان رضوی این رباط به نام سینما و موزه سینما فعال خواهد شد.

وی اظهار داشت: با همتی که مجموعه سینما و سینماگران دارند به زودی شاهد ایجاد موزه سینما در مشهد خواهیم بود وشهر مشهد بعد از تهران دومین شهری خواهد بود که صاحب موزه سینما می‌شود.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: در آستانه سال 2017که مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شده است این موزه می‌تواند فضایی برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و سینمایی استان به جهانیان باشد و امیدواریم در سال 2017 شاهد راه اندازی موزه سینما باشیم.

سرابی عنوان کرد: روز سینما بهانه ای است برای قدردانی از زحمت کشان، انجمن سینمای جوان استان که همانند عرصه سینما برای خراسان رضوی در جشنواره‌ها و رقابت‌های مختلف افتخار آفرین بوده‌اند.

وی به افتتاح دو سینما ی تایباد وقوچان در روز سینما اشاره کرد وافزود: این روزبهانه ای شد تا بحث احیا و بازسازی سینماها را در دستور کار قرار دهیم و امیدواریم در دیگر شهرستان‌های فاقد سینما نیز بتوانیم شاهد افتتاح سینما باشیم.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.