دانشجوی طبسی که در فضای 50 متری،طبس را درتأمین تخم بلدرچین بی نیازکرد.

ابراهیمی،کارآفرین طبسی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛گفت : نزدیک به 4 ماه است که اقدام به راه اندازی کارگاه پرورش بلدرچین در طبس کرده و بدون دریافت تسهیلات ،و هزینه کرد 15 میلیون تومانی ، در حال حاضر به تولید روزانه 800 تخم بلدرچین رسیده ایم.

وی به مقاومت بلدرچین ها در مقابل بیماری اشاره کرد و افزود :از آنجایی‌ که بلدرچین در برابر بیماری‌های مختلف بسیار مقاوم‌تر از مرغ است، پرورش آن بدون استفاده از هیچ‌گونه دارو انجام می‌شود، بنابراین گوشت و تخم بلدرچین محصولاتی هستند که هیچگونه ذخیره دارویی مضر برای مصرف‌ کننده در بافت خود ندارند.

کارآفرین طبسی گفت: تخم بلدرچین که به بمب ویتامین معروف است، ۵ برابر تخم‌مرغ فسفر و کلسیم دارد و همچنین با خاصیتی که گوشت و تخم بلدرچین دارد، استقبال خوبی از آن شده است، ضمن اینکه کشتن و پوست کندن بلدرچین نیز راحت و ظرف ۵ دقیقه انجام می‌شود،خانواده‌ها به‌راحتی می‌توانند از مهمانانی که وارد می‌شوند با گوشت بلدرچین بر سر سفره پذیرایی کنند.

ابراهیمی افزود: دوره کوتاه جوجه کشی (۱۵ تا ۱۶ روز) و رشد سریع و بلوغ زودرس (۳۵ روزگی)، میزان تخم گذاری بالا (بلدرچین در ۴۲ روزگی تخم گذاری می کند، درحالی که در مورد مرغ حداقل ۶ ماه طول می کشد) از مزیت های پرورش بلدرچین است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار