مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت:افزون بر چهار هزار شغل از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان ایجاد شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛  صابر مظاهری در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: 2 هزار و 381 مورد از این تعداد شغل ایجاد شده تاکنون توسط دستگاه های اجرایی استان در سامانه ملی «رصد» به ثبت رسیده است. 


وی گفت که 9دستگاه اجرایی کهگیلویه و بویراحمد شامل کمیته امداد امام خمینی (ره)، صنعت، معدن و تجارت، دامپزشکی، فنی و حرفه ای، بهزیستی، راهداری و حمل و نقل جاده ای، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی و صندوق کار آفرینی امید اطلاعات مربوط به مشاغل ایجاد شده را در سامانه ملی «رصد» ثبت کرده اند.

مظاهری بیان کرد: انتظار می رود که دیگر نهادهای دولتی کهگیلویه و بویراحمد از جمله دانشگاه ها و مراکز بهداشتی و درمانی استان نیز هر چه سریعتر اقدام کنند. 

وی عنوان کرد که ایجاد اشتغال جزء دغدغه های مهم دولت یازدهم است هر چند که نباید تلاش دولت های گذشته در این زمینه نادیده گرفته شود.

مظاهری ابراز داشت: براساس دستورالعمل کشوری ستادی با عنوان ارتقای اقتصادی و مشارکت های مردمی ذیل کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان ها از جمله کهگیلویه و بویراحمد تشکیل و فعال شده است.

وی ابراز داشت: هدف از تشکیل این ستاد در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت تسهیلات و کمک به ایجاد اشتغال در بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی شهرهای یاسوج، دوگنبدان و دهدشت برای توانمندسازی اقتصادی افراد ساکن در این مناطق است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که در سه سال و نیم گذشته دولت یازدهم در 452 روستای استان یکهزار و 770 طرح اشتغالزایی با افزون بر 300 میلیارد ریال تسهیلات پرداختی توسط صندوق کارآفرینی امید استان اجرا شده است.

ارسلان حسن پور اظهار داشت: مشاغل خرد و متوسط در کهگیلویه و بویراحمد جوابگو بوده اما بازار فروش محصولات و تولیدات آنها دچار رکود است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج نیز گفت که همه متولیان امر باید برای بسته بندی و صادرات محصولات کهگیلویه و بویراحمد وارد میدان عمل شده و راهکارهایی نیز به منظور کیفی سازی، ایجاد ارزش افزوده و فروش بهتر تولیدات استان ارائه شود. 

جبار کیانی پور اظهار داشت: باید با استفاده از ظرفیت های چشمگیر کهگیلویه و بویراحمد برنامه ای برای ایجاد مشاغل جدید در این استان تدوین کرد.

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که 240 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در 10 ماه سال جاری به یکهزار و 681 طرح در استان پرداخت شده است.

عنایت رحیمی نیا اظهار داشت: 190 میلیارد ریال از این میزان از محل اعتبارات بانک های عامل کهگیلویه و بویراحمد به یکهزار و 324 طرح و 50 میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان به 357 طرح پرداخت شده است. 

وی افزود که هم اینک 2 هزار و 287 طرح اشتغالزایی ویژه مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد در حال انعقاد قرار داد با بانک های عامل استان برای پرداخت تسهیلات است. 

رحیمی نیا بیان کرد: چهار هزار و 340 نفر از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد در 10 ماه سال جاری در دوره های آموزشی فنی و حرفه ای شرکت کرده اند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.