منطقه شکار ممنوع خراسانلو قلمرو75هزارهکتاری امن برای ده ها گونه جانوری است.

رییس اداره محیط زیست شهرستان خرمدره درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، با اشاره به اینکه منطقه ی خراسانلو با وسعت بیش از 75 هزار هکتارجزء مناطق شکار ممنوع می باشد گفت: این منطقه تفکیک شهرستانی نشده است وهم اکنون شهرستان های ابهر، سلطانیه و خرمدره مجموعا دارای این مساحت منطقه شکار ممنوع هستند.

حیدری افزود: از گونه های شاخص حیات وحش منطقه خراسانلو می توان به قوچ و میش،کل و بز، پلنگ،خرس، سیاه گوش، گراز،خرگوش، گرگ، آهو، سمور، انواع پرندگان مانند کپک، بلدرچین، سهره، شاهین، عقاب طلایی وهمچنین انواع دوزیستان و خزندگان و غیره اشاره کرد.

وی در خصوص گشت کنترل و پایش این منطقه اظهار کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده ایستگاه های آبی و خاکی منطقه شکار ممنوع خراسانلو به صورت مستمر توسط محیط بانان مورد بازرسی و پایش قرار می گیرد.

رییس اداره محیط زیست شهرستان خرمدره با بیان اینکه قوانین و مقرارت برخورد با متخلفین چند سالی است که تغییر کرده ادامه داد: در همین راستا ما چندین مورد برخورد با متخلفین را داشتیم که یک پرونده از آنها به دادگاه ارجاع داده شده است.

حیدری در پایان خاطر نشان کرد: بیماری های آنفلونزای پرندگان ، طاعون نوشخوارکنندگان وطب برفکی به طورسالیانه توسط پرسنل واکسیناسیون می شود و در صورت برخورد با موارد مشکوک به مرکز دامپزشکی شهرستان گزارش می شود.


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.