استاندار آذربایجان غربی در نشست فصلی روحانیون مستقر استان بر لزوم استقرار روحانیون در مناطق محروم، روستاها و مدارسی که فاقد روحانی هستند تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛سعادت در نشست فصلی روحانیون مستقر استان که در محل داش مسجد ارومیه ترتیب یافت، نقش روحانیون را در گسترش معارف اسلامی و قرآنی و اقدامات فرهنگی و تبلیغی بسیار مهم عنوان کرد و افزود: لازم است در جهت استقرار روحانیون در روستاها، مدارس و مناطقی که فاقد روحانی می باشند اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

وی افزود: روحانیون با حضور خود در این مناطق ضمن پاسخگویی به نیازهای دینی و شرعی مردم، در میان آنها حضور عاطفی و اجتماعی نیز خواهند داشت و مسائل و مشکلات حوزه های مختلف را می توانند جمع بندی و آنها را به مسئولان منعکس نمایند.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه با استقبال از اجرای طرح استقرار روحانیون در مناطق محروم و روستاها گفت: آمادگی داریم که علاوه بر کمک به اجرای هر چه بهتر طرح استقرار در استان، در راستای جذب روحانی برای استان نیز مساعدت کنیم و در این راستا از تبلیغات اسلامی استان انتظار داریم اقدامات لازم را انجام دهد.

سعادت حضور روحانیون در مدارس را نیز بسیار حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: تربیت فرزندان و دانش آموزان وظیفه مهمی است که روحانیون در این خصوص می توانند با حضور خود در مدارس نقش بسیار برجسته ای را بویژه در زمینه مسائل اخلاقی، دینی و اعتقادی و ارائه راهکارهای مقابله با آسیب های اجتماعی به دانش آموزان و ترویج فرهنگ زندگی سالم در میان آنان ایفا کنند.

وی اضافه کرد: روحانيون بعنوان مبلغين ديني مي‌توانند تاثيرات ماندگاري را در روح و روان دانش‌آموزان به عنوان نيروهاي انساني و آينده‌سازان انقلاب‌اسلامي داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی نیز در این نشست به ارائه توضیحاتی در رابطه با اجرای طرح استقرار روحانیون در استان پرداخت و گفت: در حال حاضر 96 روحانی مستقر در استان داریم که برای فعالیت های دینی، فرهنگی و تبلیغی به شهرستان ها اعزام خواهند شد.

حجت الاسلام و المسلمین داداش نژاد افزود: اولویت حضور روحانیون بیشتر در مناطق حاشیه نشین و سکونتگاههای غیررسمی و روستاهای با بیش از 200 خانوار است.

در این نشست تعدادی از روحانیون نیز مسائل و مشکلات خود را با مقام عالی استان در میان گذاشتند.

انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.