نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی استفاده از استعدادهای درونی کشور در زمینه های تولید و صادرات و عملی کردن پتانسیل های موجود به وسیله خلاقیت را ارکان اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.

اهمیت بهره گیری از استعدادهای داخلی در تحقق اقتصاد مقاومتیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛آیت الله محسن مجتهد شبستری در دیدار با جمعی از محققان و تولیدکنندگان محصولات با فناوری نانو گفت: اتکا به درآمد حاصل از فروش نفت موجب عقب ماندگی کشورمان شده  و زمانی که با استفاده از همت استعداد و دانش نیازی به درآمد فروش نفت خام نداشته باشیم اقتصاد کشور شکوفا و نیاز به بیگانگان از بین خواهد رفت.
وی با اشاره به اهمیت صادرات در اقتصاد کشور بیان کرد:باید با رعایت استاندارد،کیفیت،شکل ظاهری زیبا،بسته بندی مناسب ،بازاریابی و شناسایی بازارهای مناسب هدف زمینه را برای صادرات هرچه بیشتر تولیدات داخلی فراهم کرد.
امام جمعه تبریز تاکید کرد:باید با استفاده از مراکز رشد و دانش بنیان و دانش های نو انتظار مردم برای مشاهده آثار عملی اقتصاد مقاومتی در جامعه را فراهم کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و مدیریت توسعه منابع انسانی استانداری آذربایجان شرقی نیز بیان کرد:با ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی به دنبال تجاری سازی ،حمایت و گسترش تکنولوژی های نو به ویژه نانو هستیم.
نواداد برگزاری همایش توسعه و تجاری سازی فناوری ها نو،ایجاد ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ،ایجاد فرصت های سرمایه گذاری در زمینه نانو را از اقدامات منطقه ویژه ربع رشیدی عنوان کرد.
همچنین از طرح تولید پلاستیک با فناوری نانو رونمایی شد.
این دستاورد کیفیت بسته بندی محصولات مختلف را ارتقا و مدت نگهداری مواد غذایی فاسد شدنی را افزایش می دهد.
ابراهیمی مخترع و پژوهشگر نانو گفت:از فناوری نانو می توان در تولید زنگ های خود تمیزشونده،آسفالت مقاومت در برابر  تغییرات جوی،مرمت سازه های تاریخی و مصالح ساختمانی مقاوم استفاده کرد.
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار