نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: حرفه پرستاری اگر با قصد قربت درآمیزد، مترتب فضایل غنی الهی می شود.

تاکید نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر فضائل حرفه پرستاریبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ آیت الله مجتهد شبستری صبح امروز در آستانه روز پرستار در دیدار جمعی از پرستاران تبریز، ضمن تقدیر از نقش برجسته فعالان حوزه درمان، گفت: برابر نص صریح قرآن و  روایات معتبر ، پرستاری از یک بیمار و تلاش برای بهبود وی مستعد ثواب بسیار است.

وی به مشکلات و مشقات حرفه پرستاری اشاره کرد و گفت: پرستار نباید تلاش های خالصانه خود را به دلائل مادی ضایع کند اما این به معنی عدم توجه مسئولان به مطالبات به حق این قشر نیست.

آیت الله شبستری توجه به بعد عاطفی بیمار را همسنگ با اهمیت رسیدگی به جنبه های فیزیکی آن دانست و از جامعه پرستاری استان خواست تا در این خصوص نیز اهتمام به خرج دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم گفت: برای برقراری عدالت در پرداخت کارانه متناسب با حجم کاری پرستاران تمام تلاش خود را بکار خواهیم بست.

محمد حسین صومی طلب ۸ هزارمیلیارد ریالی دانشگاه علوم پزشکی از بیمه ها را اصلی ترین علت معوق ماندن پرداخت کارانه پرستاران استان عنوان کرد و افزود: به همین دلیل مجموعه بهداشت و درمان استان به کادر خود ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بدهکار است.

 وی با اشاره به فعالیت ۵ هزار و ۲۰۰ پرستار در بخش های خصوصی و عمومی درمانی استان گفت: امروز هیچ فارغ التحصیل پرستاری بیکار در استان نداریم.

انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.