دبیر شورای سیاست‌گذاری سرطان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: برخلاف نظر بسیاری از مردم پزشکان بیهوده یک داروی گران قیمت را برای بیماران از جمله سرطانی‌ها تجویز نمی‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مریم طباطباییان امروز در همایش یک‌روزه پویش ملی مبارزه با سرطان در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: بر اساس آمار جهانی بهداشت، در یکی دو دهه آینده باید منتظر افزایش آمار شدید سرطان در کشورهای توسعه یافته باشیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بحث مبارزه با سرطان را یکی از سرلوحه‌های اصلی خود قرار داده است، افزود: برخلاف نظر بسیاری از مردم پزشکان بیهوده یک داروی گران قیمت را برای بیماران از جمله سرطانی‌ها تجویز نمی‌کنند و همه این تجویزها بر اساس مقالات و مطالعات تخصصی این افراد صورت می‌گیرند.

دبیر شورای سیاست‌گذاری سرطان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه تک‌تک کسانی که از عوامل سرطان‌ آگاه هستند، رسالت اطلاع‌رسانی و تقویت سیستم وزارت بهداشت در حوزه سرطان را بر عهده دارند، ابراز کرد: علاوه بر انجام اقدامات بعید است که تا 10 سال آینده تغیر فاحشی در عملکرد مبارزه با سرطان داشته باشیم اما از همین اکنون باید اقدام اساسی را در این حوزه آغاز کنیم.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار