باندگردانندگان 39 کانال مستهجن در خراسان شمالی منهدم شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ سرهنگ علی اعتمادی‌ رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت : سه نفر از عاملان مدیریت 39 کانال مستهجن یکی از شبکه ‌های اجتماعی با بیش از 200 هزار عضو در بجنورد دستگیر شدند.

وی افزود : با توجه به انجام رصد و پایش مستمر فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا یک کانال مستهجن نگار که اقدام به درج و انتشار داستان‌های غیر اخلاقی به صورت گسترده می‌کرد، شناسایی شد.

اعتمادی‌ با بیان اینکه ماموران با تشکیل یک تیم عملیاتی وارد عمل شده و موفق شدند مدیر اصلی این کانال و دو نفر از هم دستانش را شناسایی کنند، خاطر نشان: در این رابطه در دو عملیات جداگانه توسط ماموران پلیس فتا و پلیس امنیت عمومی استان، مدیر کانال و هم دستانش دستگیر شدند.

وی گفت : در بازرسی از گوشی تلفن همراه متهم اصلی، مشخص شد وی مدیریت تعداد 39 کانال مستهجن را برعهده داشته و همچنین عضو تعداد 135 کانال با محتویات مستهجن بوده که در این کانال‌ها اقدام به درج تبلیغات و کسب درآمد از این طریق می‌کند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان با اشاره به اینکه متهم با ایجاد و مدیریت 39 کانال و درج تبلیغات در آن ها ماهیانه 50 میلیون ریال درآمد نامشروع کسب می‌کرد، خاطرنشان‌کرد: متهم اصلی دارای سابقه کیفری است که پس از تفهیم اتهام روانه زندان شد .

این مقام انتظامی با بیان اینکه آشنایی کامل با فن آوری روز و جرائم از اهداف ناجا است، تصریح کرد: به روز بودن پلیس در بعد نرم افزاری و سخت افزاری فن آوری ارتباطات و اطلاعات، توانمندی پلیس را افزایش داده و خلاءهای بستر جرائم و آسیب‌های اجتماعی را از بین می‌برد.

سرهنگ اعتمادی در پایان از شهروندان خواست در صورت مواجهه با هرگونه مشکل در فضای مجازی موضوع را با پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی در میان بگذارند.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.