اردبیل؛

رصد مداوم در بی خطر سازی زباله‌های عفونی

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان اردبیل از رصد مداوم سازمان محیط زیست در بی‌خطر سازی زباله‌های عفونی مراکز درمانی خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، محمد خداپرست با بیان اینکه بی خطرسازی زباله های عفونی همواره کنترل می شود و هیچ گونه چشم پوشی در مقابل سازمان های متخلف نداریم گفت: مرکز بی‌خطر سازی پسماندهای پزشکی در اردبیل فعال شده و زباله‌های مطب‌ها، آزمایشگاه‌ها، دندان‌پزشکی‌ها و مراکز جراحی بی‌خطر می‌شود.

وی افزود: هر مرکزی که زباله عفونی تولید می‌کند می‌بایست نسبت به بی‌خطر سازی نیز اقدام کند ولی متأسفانه برخی مراکز تمکین نمی‌کنند و محیط ‌زیست استان تذکرات لازم را ارائه می‌دهد.

مدیرکل حفاظت از محیط‌ زیست استان اردبیل با تاکید به اینکه در اغلب بیمارستان‌های استان زباله بی‌خطر می‌شود، ادامه داد: به صورت مداوم از زباله‌های بی‌خطر نمونه‌برداری می‌کنیم.

خداپرست تأکید کرد: هر چند نمی‌توان نمونه‌برداری روزانه داشت اما در صورتی که نمونه‌ها غیرمجاز باشد رسیدگی شده و به مرکز متخلف تذکرات انعکاس می‌یابد.

وی با اشاره به وظایف علوم پزشکی استان در نظارت بر اجرای این مهم تصریح کرد: محیط ‌زیست وظیفه نظارتی دارد اما برای اجرای بهینه طرح لازم است سایر دستگاه‌ها مشارکت کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.