مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد از راه‌اندازی کانون دانش‌آموزی هلال‌احمر در مدارس این استان خبر داد.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جواناز یاسوج؛ امان‌الله جهان‌بین با اشاره به برنامه‌های هلال‌احمر استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: همکاری آموزش و پرورش و هلال‌احمر از موضوعات مهمی است که در دستور کار هلال‌احمر استان قرار دارد و بیش از پیش این همکاری‌ها را گسترش خواهیم داد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان بیان کرد: به همین منظور برنامه‌های دوجانبه‌ای را با آموزش و پرورش و با محوریت دانش‌آموزان و مدارس برگزار می‌کنیم.

 وی یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی را که در مدارس با همکاری هلال‌احمر برگزار می‌شود طرح دادرس دانست و گفت: در طرح دادرس دانش‌‌آموزان با موضوعات مهمی در هنگامه حوادث و بحران‌ها آشنا می‌شوند.

جهان‌بین افزود: در طرح دادرس دانش‌آموزان با حمل مصدومین در حوادث و بحران‌ها، احیای قلب و عروق، پانسمان در هنگام خون‌ریزی، شاخص‌های پناه‌گیری و سایر موضوعات دیگر آشنا می‌شوند که این طرح در تعداد 100 مدرسه استان اجرا می‌شود.

وی با تسلیت شهادت آتش‌نشانان در حادثه تلخ پلاسکو گفت: همچنین دانش‌آموزان در طرح دادرس با اطفای حریق نیز به خوبی آشنا می‌شوند.

جهان‌بین در ادامه اظهارات خود در خصوص همکاری‌های هلال‌احمر و آموزش و پرورش با محوریت مدارس از راه‌اندازی کانون دانش‌آموزی هلال‌احمر در بیشتر مدارس استان خبر داد.

این مسؤول به وظایف این کانون‌ها اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف این کانون‌ها پیگیری امور مربوط به برگزاری طرح دادرس در مدارس است.


انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.