معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: لایحه‌‌ای تحت عنوان حقوق شهروندی نداریم بلکه لوایح متعددی با محورهای مختلف تهیه شده و تقدیم مجلس می‌شود.

///به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام و المسلمین مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور در حاشیه مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که لایحه حقوق شهروندی به کجا رسید گفت: منشور حقوق شهروندی موضوعاتی دارد که در هر موضوع لوایحی تقدیم مجلس می‌شود.

وی با بیان اینکه ما تاکنون دو لایحه را برای حقوق شهروندی آماده‌ کردیم افزود: یکی از لوایحی که برای این منشور آماده کردیم "لایحه تعارض منافع است" که هم به منظور حفظ حقوق شهروندی و هم برای مبارزه با مفاسد تنظیم شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: ما لایحه‌ای دیگر را به نام "لایحه شفافیت" تهیه کردیم و در حال حاضر مراحل پایانی خود را طی می‌کند. لایحه دیگری هم با نام "حقوق بشر و حقوق شهروندی" تنظیم کردیم و این لایحه تقدیم رئیس جمهور شده است.

حجت الاسام انصاری ادامه داد: لوایح دیگری هم در دست تهیه است، رئیس جمهور وظایف نهاد‌ها و دستگاه‌ها را از منشور استخراج کرده است که دو دسته وظایف عمومی و خاص است و نهاد‌ها و دستگاه‌ها موظف به اجرای آن هستند.

وی تأکید کرد: رئیس جمهور به تک تک وزرا قوانین را ابلاغ کردند و عنوان داشتند که همه دستگاه‌ها موظف به اجرای آن هستند، بنابراین یک لایحه‌ تحت عنوان حقوق شهروندی نداریم بلکه لوایح متعددی تهیه شده و تقدیم مجلس می‌شود.

انصاری در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه آیا دولت با کمیسیون‌های مجلس در چالش است گفت: چالش خاصی وجود ندارد و همه کمیسیون‌ها گزارش‌های نهاد‌ها و دستگاه‌ها را مطالبه می کنند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار