نماینده مردم زاهدان گفت: به دلیل شرایط خاکی و پراکندگی جمعیت نمی‌توان در مقابل سیل های فصلی این استان را گرفت.

سیل‌های فصلی سیستان و بلوچستان قابل جلوگیری نیستعلیم یارمحمدی نماینده مردم زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار مجلسگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سیل سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این استان بسیار پهناور است و جمعیت در آن به طور پراکنده زندگی می‌کنند و هر سال این سیل‌ها به صورت فصلی موجب خرابی قسمتی از مناطق می‌شوند.

وی افزود: به دلیل شرایط زمین‌شناسی و خاک این مناطق و همچنین نبود بوته‌های گیاهی بعد از بارش‌ها آب جذب خاک نمی‌شود و بلافاصله سیل‌های شدیدی در منطقه روان می‌شود و بعد از خرابی بلافاصله این آب محو شده و باقی نمی‌ماند.

یارمحمدی تاکید کرد: پیش از هجوم سیل اطلاع‌رسانی توسط عوامل منطقه‌ای انجام شده بود اما باز هم خرابی برخی مناطق مسکونی و یا آسیب‌هایی به دام‌های افراد وارد شده است که مسئولان محلی و نیروهای استانداری در محل حضور پیدا کرده تا کمک کنند.

وی اظهار داشت: البته آن طور که باید به دلیل پراکندگی جمعیت و سکونت افراد در منطقه نمی‌توان کمک‌رسانی را انجام داد اما در تلاش هستیم تا تمامی مناطق سیل‌زده مورد بررسی و کمک‌رسانی خود قرار دهیم.

نماینده مردم زاهدان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا نمی‌توان در مقابل این سیل‌های فصلی و خرابی‌های آن اقداماتی انجام داد گفت: به دلیل بالا بودن حجم کار نمی‌توان جلوی این سیل‌های فصلی را گرفت زیرا به دلیل شرایط جوی و خاکی و نوع پراکندگی جمعیت این سیل قابل محاسبه نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۰۷ بهمن ۱۳۹۵
بگو بلد نیسیم نگو نمیشه
آخرین اخبار