سخنگوی سازمان مدیریت بحران اقدامات و برنامه‌های سازمان متبوع خود را برای رسیدگی به مشکلات حادثه دیدگان سیل سیستان و بلوچستان تشریح کرد.

تیم‌های ارزیاب در مناطق سیل زده حضور دارند/ سازمان مدیریت بحران خسارات وارده را بر اساس قانون پیش‌بینی می‌کندبهنام سعیدی سخنگوی سازمان مدیریت بحران در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره آخرین اقدامات و تصمیمات سازمان متبوع خود پیرامون حادثه سیل اخیر در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بر اثر بارندگی روز پنج‌شنبه 30‌ دی ماه، محورهای مواصلاتی برخی از شهرستان‌های جنوبی استان سیستان و بلوچستان مسدود شد.

وی افزود: با تقویت سامانه بارشی در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، میزان بارش‌ها شدت بیشتری به خود گرفت به طوری که اکثر این بارش‎ها در شهرستان نیک‌شهر با 164 میلیمتر صورت گرفته در حالی که میزان بارندگی سالانه استان 105 میلیمتر گزارش شده است.

سعیدی ادامه داد: متاسفانه بارندگی‌ها باعث بروز خسارات در راه‌های مواصلاتی شد، همچنین با وجود بارش‌های مستمر شاهد جاری شدن سیلاب بودیم که به دنبال آن هم برخی از راه‌های روستایی در شهرستان‌های مرکزی و جنوبی استان مشکلاتی ایجاد کرد و شبکه‌های آب روستایی، شهری و مسکونی هم دچار خسارت شد.

وی تصریح کرد: پس از وقوع حادثه در استان، شورای هماهنگی مدیریت بحران در حالت آماده‌باش قرار گرفت و موضوع به طور لحظه‌ای از طریق فرمانداری‌ها و صدا و سیما رصد شد.

سعیدی افزود: برخی از دستور العمل‌ها به فرمانداری‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط در مدیریت بحران ابلاغ شد و با برگزاری چندین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران به صورت استانی و شهری کوشیده شد محورهای مسدود شده بازگشایی شود بر این اساس بیمارستان‌‌ها و مراکز درمانی هم در حالت آماده باش قرار گرفتند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه کلیه دستگاه‌ها در حوزه مدیریت بحران کوشیدند با ایجاد حالت آماده‌باش و ارائه خدمات لازم با خطرات احتمالی مقابله کنند، تاکید کرد: 50 پایگاه امدادی و تیم اورژانس در محل‌های حادثه دیده مستقر شدند و مسئولان هم کوشیدند مشکلات مربوط به قطعی برق در مناطق سیل‌زده را در اسرع وقت برطرف کنند، از این رو 96 تیم فعال نیروی برق در استان مشغول ارائه خدمات شدند.

وی یادآور شد: خوشبختانه با همکاری 114 تیم امدادی، 1675 خانوار آسیب‌دیده با جمعیتی بالغ بر 7هزار و 700 تن، اقلام مورد نیاز خود را از قبیل پتو، نایلون، موادغذایی، چادر و ... دریافت کردند.

سعیدی با بیان اینکه روستاهایی که احتمال بروز خطر در آن وجود داشت تخلیه شد، گفت: برای 1186 خانوار امکان اسکان اضطراری فراهم شد و استاندار سیستان و بلوچستان هم از مناطق سیل‌زده بازدید به عمل آورده و در حال حاضر مشغول بازرسی از مناطق خسارت دیده است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران اضافه کرد: بخشی از واحدهای مسکونی در حادثه سیل دچار آسیب شد که بنیاد مسکن هم در حال حاضر به منظور نوسازی آنها مشغول ارزیابی است و با دستورالعمل‌های موجود پیگیری‌های لازم را انجام خواهند داد. نهایتا خساراتی که به مساکن حادثه دیده وارد شده بررسی می‌شود و مطابق قانون اقدامات لازم در این زمینه اعمال می‌شود.

سعیدی با اشاره به تأمین اعتبارات وزارت کشور به مناطق محروم و مستعد سیل و حوادث غیرمترقبه تصریح کرد: برخی دستگاه‌ها متناسب با وظایف ذاتی خود انجام وظیفه می‌‌کنند و قطعا در حوزه‌ای همچون وزارت نیرو اعتبارات آن پیش‌بینی می‌شود همچنین سازمان مدیریت بحران خسارات وارده را بر اساس قانون پیش‌بینی می‌کند و حضور تیم‌های ارزیاب بنیاد مسکن هم در این منطقه برای ارزیابی میزان خسارت حضور دارند تا اقدامات لازم را در این راستا انجام دهند.

وی اظهار داشت: مدیران دستگاه‌های اجرایی، مسئولان هلال احمر و مسئولان اتصال برق شهر و روستا مشغول به خدمت‌رسانی هستند، به طور کلی همه در تلاشند تا مشکلات استان سیستان وبلوچستان را مرتفع کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار