سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخاب شوراهای اسلامی کشور گفت: برگزاری الکترونیکی انتخابات شوراها و همچنین طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها دو اقدام مهم پیش روی ماست که طی هفته‌های آتی نتایج آن اعلام می‌شود.

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور، فرهاد تجری درباره مقدمات الکترونیکی شدن انتخابات شوراها گفت: در آخرین جلسه مشترکی که برای هماهنگی‌های لازم با وزارت محترم کشور داشتیم، مراحل رای‌گیری الکترونیکی انجام و نمایندگان و اعضای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات از نزدیک با سیستم رای‌گیری اینترنتی آشنا شدند.

وی ادامه داد: مقرر شد کمیته فناوری اطلاعات مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای با اعضای برگزارکننده الکترونیکی آرا داشته باشند تا در نهایت به تصمیم مشترکی برسیم.

تجری در ادامه به طرح اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی درکمیسیون شوراها پرداخت و گفت: انشالله اگر طی هفته آتی بررسی این طرح در دستور صحن علنی مجلس قرار گیرد، و منجر به اصلاح قانون انتخابات شوراها شود؛ ثبت نام از 23 اسفند ماه انجام می‌شود.


گفتنی است طبق قانون فعلی ۳۰ اسفند باید ثبت نام انتخابات شوراها آغاز شود ولی در صورتی که قانون اصلاح شود، پروسه ثبت نام شوراها یک هفته جلو می‌آید و از ۲۳ اسفند ثبت نام انتخابات شوراها انجام می‌شود. پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی کشور 29 اردیبهشت سال 96 همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.


**بحیرایی: هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها فعالیت رسمی خود را آغاز کرد

دبیر اجرایی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور از آغاز فعالیت این دبیرخانه در پنجمین دوره این انتخابات خبر داد.

 حسین بحیرایی با اشاره به فعالیت دبیرخانه هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور گفت: دبیرخانه این هیات فعالیت خود را برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای کل کشور آغاز کرد و این دبیرخانه تا پایان انتخابات و رسیدگی به شکایات در سال ۹۶ دایر خواهد بود.

دبیر اجرایی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور افزود: انتخاب پنج عضو اصلی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها آبان ماه گذشته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، به رای گذاشته شد. بر اساس قانون، نظارت بر برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا به عهده مجلس شورای اسلامی است که نمایندگان آن از طریق رای مستقیم اعضای خانه ملت انتخاب می‌شوند. این هیأت نیز، هیأت‌های عالی استان را انتخاب می‌کند. از پنج عضو هیات مرکزی، سه نفر از کمیسیون شوراها و دو نفر از کمیسیون اصل نود انتخاب می‌شوند. 

وی اظهار داشت: بر این اساس نمایندگان مجلس با رای خود؛ محمد محمودی شاه‌نشین، محمد جواد کولیوند و قاسم میرزایی‌نیکو از کمیسیون شوراها و بهرام پارسایی و فرهاد تجری را از کمیسیون اصل نود به عنوان اعضای این هیات انتخاب کردند. همچنین در پی انتخابات داخلی این هیات، محمد محمودی شاه‌نشین به عنوان رئیس، محمدجواد کولیوند در جایگاه نایب‌رئیس و فرهاد تجری به عنوان سخنگوی این هیات منصوب شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار