سومین جشنواره ملی حضرت زینب (س) با عنوان شکوه شکیبایی در زنجان آغاز به کار کرد.

جشنواره ملی شکوه شکیبایی در زنجان کلید خوردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ مدیرکل دفتر برنامه ریزی ، آموزش و توسعه مشارکت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه این جشنواره ملی با قرائت پیام آیت الله صافی گلپایگانی خطاب به این جشنواره گفت : در این پیام به پیروی از سیره حضرت زینب (س) تاکید شده است.

حجت الاسلام خسروی افزود: محبت یکی از ویژگی های مهم اسلام و تشیع است که جایگاه بلندی در فرهنگ دینی و کتاب آسمانی ما دارد.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی ، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره شکوه شکیبایی با بیان اینکه حضرت زینب (س) قهرمان صبر ، شجاعت و ایثار در طول تاریخ بوده است گفت : نام زیبایی برای این جشنواره انتخاب شده است وامیدواریم این جشنواره بتواند به اهداف تعیین شده دست یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان هم در مراسم افتتاحیه این گفت: این جشنواره با هدف اشاعه فرهنگ دینی و گسترش فعالیت های هنری و گرامیداشت آثارهنری درباره سیره حضرت زینب از سال 93 در استان آغاز شد.

مقدم با اعلام اینکه امسال بیش از 750 اثر ارسال شده است افزود : تعداد آثار ارسالی بیش از 50 درصد نسبت به پارسال رشد دارد.

وی از ارسال آثار هنرمندان 28 استان کشور به دبیرخانه جشنواره خبر داد و گفت : بیشترین آثار ارسالی به ترتیب از استان های زنجان ، تهران و خراسان رضوی بوده است.

این آثار در قالب شعر ، مقاله و دلنوشته تهیه و ارسال شده است. گفتنی است

ابعاد شخصیتی و رفتاری ،جنبه‌های عرفانی حضرت زینب (س) ، نقش و جایگاه اجتماعی ، مدیریت جهادی و مسؤولیت پذیری ،بصیرت، شجاعت و ظلم‌ستیزی حضرت زینب (سلام الله علیها) محورهای این جشنواره ملی است

لازم به ذکر است بعد از ظهر امروز مشاعره در زینبیه اعظم با حضور دکتر آذر برگزار خواهد شد.

مراسم اختتامیه این جشنواره هم بعد از ظهر فردا پنجشنبه برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.