مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید خودروی کشور در سال جاری با رشد 38 درصدی روبرو بوده داست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فرزاد خلفی دیشب در آیین افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودروی اصفهان اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت همواره به دنبال برطرف کردن مشکلات صنایع است، در همین ارتباط بیش از دو هزار واحد راکد بزرگ و بیش از 20 هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط با تسهیلات ارائه شده در سه سال اخیر فعال شدند و به چرخه اقتصادی بازگشتند.

وی با بیان اینکه دولت درصدد آماده‌سازی تمامی بسترها برای فعالیت‌ بیشتر بخش خصوصی است، افزود: خوشبختانه وضعیت تجاری کشور رو به بهبود است به گونه‌ای که شاهد مثبت شدن تراز تجاری کشور و پیشی گرفتن صادرات بر واردات هستیم، دلیل تمامی این موفقیت‌ها را می‌توان در برنامه‌ریزی مناسب و تلاش تمامی نهادهای مسؤول دانست.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: نیاز است صنعت خودروی کشور رقابت‌پذیرتر شود، از طرفی توجه به کیفیت خودروهای تولیدی نیز قابل اهمیت است، گسترش خدمات پس از فروش و توجه به بازار و نیاز مردم نیز در بازار خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی خواستار ورود تکنولوژی و علم روز دنیا به صنعت خودروسازی کشور شد و گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که از خام فروشی کاسته شده و به فروش محصولات با ارزش افزوده توجه کنیم، کاهش وابستگی به نفت نیز می‌تواند راهگشای اقتصاد کشور و توجه بیشتر به صنایع دیگر باشد.

خلفی با اعلام اینکه تولید خودرو در سال جاری با رشد 38 درصدی روبرو بوده است، عنوان کرد: خوشبختانه با قراردادهای جدیدی که بین خودروسازان با بزرگان این صنعت در دنیا به امضا رسید، می‌توانیم شاهد اتفاقات خوبی در این صنعت باشیم، افزایش کیفی خودروها، صادرات خودرو به کشورهای هدف با مشارکت شرکای خارجی و مواردی از این قبیل در قراردادهای جدید خودروسازان دیده شده است.

وی در پایان مطرح کرد: در سه سال گذشته بیش از 14 هزار میلیارد تومان تسهیلات به صنایع اعطا شد، با این وجود نیاز است فرهنگ‌سازی بیشتری در ارتباط با مصرف کالای داخلی انجام شود و مردم برای حمایت از تولید کننده داخلی به سمت خرید کالای با کیفیت ایرانی بیایند تا شاهد بهبود اوضاع اقتصادی کشور باشیم.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.