خراسان شمالی خاستگاه و بسترساز بزرگان دینی همچون آیت الله بجنوردی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمد رضا صالحی استاندار خراسان شمالی در دیدار با رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور گفت : استان دارای ظرفیت ها و پتانسیل های بالقوه ی زیادی است که برای بهره مندی بهینه از آن باید به درستی از سوی مسوولان شناسایی شوند.

صالحی با بیان این که وحدت ،همدلی و هم افزایی خوبی میان مسوولان تمامی نهادها ،مدیران دستگاه های اجرایی و همچنین مردم در استان برقرار است، افزود : با توجه به شرایط استان باید مراقبت کنیم تا از ایجاد برخی حساسیت ها جلوگیری کرده و اعتماد مردمی را از بین نبریم.

وی تاکید کرد: متوسط در آمد استان نصف میانگین کشوری است و این نشان دهنده ی برقراری فقر نسبی در استان است.

وی اظهار کرد : برای تامین امکانات و حمایت از حوزه ی علمیه استان و طلاب از حداکثر توان خود استفاده خواهیم کرد.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور دراین دیدار نقش روحانیت رادر ارتقاء فرهنگی دینی بی بدیل است و بنابراین باید حمایت های لازم از آنان صورت پذیرد، گفت : در شرایط کنونی جمهوری اسلامی شاهد بروز هجمه های مختلف از سوی دشمنان اسلام و نظام است و بنابراین تقویت نهاد روحانیت برای توسعه فرهنگ و باور دینی الزامی است.

حجت الاسلام سید حسن ربانی افزود: مسوولان استانی می توانند با جذب و هدایت خیرین و همچنین استفاده از ظرفیت های استانی برای حمایت از قشر کم در آمد طلاب و روحانیت موثر باشند.

وی تصریح کرد : کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند برقراری تفکر دینی در جامعه است که باید مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.