مديرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی از فراهم شدن ثبت و کدگذاری محصولات شهرکها و نواحی صنعتی این استان درسایت سازمان جهانی GS1 خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  مسعود مهدی زاده مقدم افزود : با حمایت های وزارت صنعت،معدن و تجارت، مركز ملی شماره‌گذاری كالا و خدمات ايران که توسط موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی تاسيس و به عنوان عضو سازمان GS1 بين‌الملل در ايران پذيرفته شده است توانست این خدمت بزرگ را به صنعتگران سراسر کشور انجام دهد.

وی افزود: صنعتگران از این پس می توانند کالای خود را طبقه بندی کرده و شماره گذاری، ثبت و کاتالوگی ایجاد کنند که به زبانهای متعدد قابل ترجمه و بهره برداری است.

مهدی زاده مقدم  افزود: سازمان جهانی GS1 یک سازمان بین‌المللی پیشگام در زمینه طراحی، توسعه و اجرای استانداردهای شناسایی کالا، ضبط خودكار داده‌ها و تبادل الكترونيكي است که این سازمان گستره وسیعی از خدمات و راهکارهای اجرایی را برای بهبود کارایی و شفاف‌سازی زنجیره‌های تأمین و تقاضا در سطح جهانی و بخش‌های مختلف صنعتی و تجاری ارائه می کند و به عنوان سیستم یکپارچه‌سازی استانداردهای جهانی، اطلاعات مورد نیاز برای مدیریت زنجیره تأمین کالا را از طريق شناسایی یکتا و منحصربفرد موجودیت‌های ثابت و در گردش چرخه از قبیل اقلام تجاری، واحدهای لجستیکی، دارایی‌ها و مکان‌های فیزیکی فراهم می‌آورد.

وی افزود: کالای جعلی و تقلبی در جهان افزایش یافته و تقلبی بودن کالا به تولیدکننده اصلی صدمات جبران ناپذیری می زند و به ضرر منافع تولیدکنندگان و صنعتگران است و از این پس صنعتگران می توانند با ثبت محصول خود در این سایت دغدغه ای در این خصوص نداشته باشند.

مديرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی ادامه داد: صاحبان صنایع می توانند از طریق مركز ملی شماره‌گذاری كالا و خدمات ايران عضو شده و کد خود را دریافت کنند و براحتی در جهان شناخته شوند و ارتباط بگیرند.

مهدی زاده مقدم گفت : هم اکنون یکصد و يازده کشور به عنوان مرکز شماره‌گذاری Member Organization نماینده رسمی سازمان GS1 هستند و در سطح جهان بيش از یک میلیون شرکت از خدمات و راهكارهای GS1 استفاده می كنند  و اطلاعات شرکت‌های عضو GS1 ایران از طريق این سایت و همچنین سایت GEPIR سازمان GS1 بین‌الملل اطلاع‌رسانی می‌شود.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی خاطر نشان كرد: با توجه به دسترسی این سایت در اقصی نقاط جهان و فراهم شدن زیرساختها از این پس واردات و صادرات کالا و ارتباط بین تامین کنندگان و مصرف کنندگان به سهولت انجام خواهد شد و پیوند بین تولیدکنندگان،صنعتگران و مصرف کنندگان مستحکم تر خواهد شد.
انتهای پیام// ف ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.