رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار از صدور پروانه بهره برداری اقامتگاه بوم گردی زعفرانیه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سلیمانی کوشکی گفت:  پروانه بهره برداری اقامتگاه بوم گردی زعفرانیه 12دی ماه جاری با کد شناسه ملی در فهرست تاسیسات گردشگری سازمان میراث فرهنگی قرار گرفت.
وی  با بیان اینکه اقامتگاه بوم گردی زعفرانیه اولین اقامتگاه بوم گردی غرب خراسان رضوی دارای مجوز از سازمان میراث فرهنگی در شهرستان سبزوار است افزود: این اقامتگاه اولین اقامتگاه بوم گردی شهرستان سبزوار است که دارای بیمه مسئولیت مدنی می باشد.
سلیمانی کوشکی تصریح کرد: این اقامتگاه در 35  کیلومتری شرق شهرسبزوار  و در جنوب محور مواصلاتی تهران مشهد  قرار دارد فعلا با 4 اتاق ظرفیت پذیرش 20  نفر را داراست و در فاز 2  توسعه این اقامتگاه، تعداد 30 اتاق دیگر، رستوران، سفره خانه سنتی، سالن اجتماعات، پارکینگ اختصاصی، نمایشگاه صنایع دستی  و کمپینگ و اگرو توریسم که تولید دام و طیور؛ گباه ؛ کاملا ارگانیک با توجه به افلیم و ظرفیت اب شور کال شور و خاک  اجرا می شود.
 وی گفت: اقامتگاه بوم گردی زعفرانیه  در اوایل دوره پهلوی منطبق با اصول معماری سنتی مناطق کویری، در زمینی به مساحت تقریبی 800 متر مربع و با فرم هندسی مستطیل  طراحی و احداث شده است.
سلیمانی کوشکی افزود: این اقامتگاه  مشتمل بر سه عنصر فضائی حیاط ، عمارت و راهرو است که در جبهه شمالی عمارت  و راهرو و در جبهه جنوبی آن، حیاط و تنور خانه  و حوض و سایبانهای تابستانی قرار دارد.
انتهای پیام//ی.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.