حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران در گفت و گو با
خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: اکنون به موضوعات متعددی نیاز داریم تا به عنوان مواد و سرفصلهای آموزشی در راس کار آموزش دانشگاهها قرار گیرد اما هنوز این سرفصلها در دانشگاهها ارائه نمیشوند.
وی ادامه داد: اگرچه در سالهای اخیر ایجاد برخی دورههای آموزشی اعلام شده اما واقعیت این است که برخی عناوینی که پیشنهاد شده اهمیت چندانی نسبت به موضوعات دیگر ندارند و باید مباحث آموزشی براساس اولویتبندی در دانشگاهها مطرح شوند.
معاون آموزشی دانشگاه تهران بیان کرد: در حوزه پژوهشی دانشکدههای مختلف مانند روانشناسی، علوم اجتماعی و فنی مهندسی میتوانند موضوع بحرانهای شهری را از ابعاد مختلف بررسی کنند و درسی را با این عنوان که رشته بین رشتهای محسوب میشود و به حوزه خاصی نیز ارتباط پیدا نمی کند، در دروس واحد آموزشی گنجانده شود.
حسینی یادآورشد: اکنون برنامهریزیهای آموزشی و حتی بازنگری برنامههای درسی دانشگاهها نیز از رویههای سنتی خارج نشده و تقصیر اصلی متوجه حوزه برنامه ریزی وزارت علوم به عنوان متولی اصلی برنامه ریزی درسی در دانشگاهها است.
انتهای پیام/