قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل از تحصیل 522 دانشجوی خارجی ادبیات فارسی در دانشگاه‌های کشور خبر داد.

حسین سالارآملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل و رییس مرکز همکاری های علمی و بین‌المللی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به برنامه ها برای گسترش زبان فارسی در سراسر دنیا گفت: بیش از سه هزار دانشجو در 51 کرسی زبان فارسی ما مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه 51 کرسی در 31 کشور دنیا دایر است، ادامه داد: البته در کنار کرسی های زبان فارسی در داخل دانشگاه‌ها، حدود 200 مرکز آموزش زبان فارسی هم فعالیت می کنند.

به گفته قائم مقلم وزیر علوم در امور بین الملل، دانشگاه‌های خارج از کشور خود به صورت مستقل به راه اندازی زبان ادبیات فارسی و ایران شناسی پرداخته‌اند که تعداد این کرسی‌ها در سال گذشته به 200 عدد رسیده است.

سالارآملی با اشاره به 522 دانشجوی خارجی در حال تحصیل در رشته های زبان فارسی در دانشگاه‌های داخل کشور اظهار داشت: هم اکنون 90 نفر در مقطع کارشناسی، 270 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 162 نفر در مقطع دکتری مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه توسعه زبان فارسی یکی از راه‌های ترویج ایران‌شناسی، اسلام‌شناسی و زبان و ادبیات فارسی در سراسر دنیا است، عنوان کرد: علاوه بر برنامه ریزی برای دروس دانشگاهی ادبیات و زبان فارسی، تمام دانشجویانی که برای تحصیل در رشته های مختلف به دانشگاه‌های ما مراجعه می کنند، باید ابتدا دوره آموزشی زبان فارسی را در یکی از 8 مرکز آموزشی ما بگذرانند.

سالارآملی یادآور شد: طبق برنامه ریزی ها و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی تدریس در دروس مختلف باید به زبان فارسی باشد، اما از آنجا که این مسئله ما را اندکی برای جذب دانشجویان خارجی با مشکل مواجه می کند، پیگیر رفع آن هستیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار