مدیرکل تربیت‌بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور گفت: در پایان برنامه ۵ ساله پنجم باید سرانه فضای ورزشی در دانشگاه‌ها به ۱/۵ متر می‌رسید که در حال حاضر تنها یک متر است

سرانه ورزشی در دانشگاه‌های کشور، یک متر است.به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد پورکیانی صبح امروز در حاشیه گردهمایی مدیران تربیت‌بدنی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی منطقه۹کشور در گناباد و افزود : توجه به مقوله ورزش در بهبود وضعیت اجتماعی، فرهنگی و جسمانی هر جامعه‌ای مؤثر است که خوشبختانه در بعد نیروی انسانی در دانشگاه‌های تحت نظارت وزارت علوم وضعیت مطلوبی در حوزه ورزش وجود دارد.
وی اظهار کرد: در بعد توسعه زیرساخت‌ها با استانداردهای موجود فاصله‌ داریم که امیدواریم در برنامه ششم توسعه این سرانه مطلوب محقق شود.
مدیرکل تربیت‌بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور در خصوص اولویت ورزش در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور افزود: در توسعه هر کشوری آموزش عالی نقش اصلی را ایفا می‌کند و خود آموزش عالی نیز به مؤلفه‌های آموزش، پژوهش و توجه دارد و نقش ورزش برای حمایت از دو بخش دیگر به لحاظ  سلامت جسمانی و روانی دانشجویان به‌عنوان آینده‌سازان کشور بسیار مهم است.
پورکیانی ادامه داد: در این راستا نقش تربیت‌بدنی و ورزش در برنامه و اسناد بالادستی وزارت علوم به‌خوبی دیده‌شده است و این وظیفه در اداره کل تربیت‌بدنی به دلیل نقش مهم ورزش در توسعه و پیشرفت دانشجویان و پر کردن اوقات فراغت و جلوگیری از افسردگی و ایجاد نشاط در دانشجویان در حال اجرا است.
وی بابیان اینکه سیاست وزارت علوم در امر ورزش دانشجویی توجه ویژه به ورزش‌های همگانی است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۰ درصد دانشجویان تحت نظر وزارت علوم تحت پوشش ورزش‌های همگانی هستند و در کنار این مقوله به ورزش‌های قهرمانی به‌عنوان ایجادکننده انگیزه در دانشجویان توجه می‌شود.
پورکیانی به وضعیت ورزش بانوان در دانشگاه‌ها اشاره و افزود: علی‌رغم اینکه تعداد قابل‌توجهی از دانشجویان مراکز آموزش عالی را دانشجویان دختر تشکیل می‌دهند به‌گونه‌ای در برخی از دانشگاه این میزان به ۶۵ درصد دانشجویان می‌رسد، اما در حوزه زیرساخت‌های ورزشی برای دختران به وضع مطلوبی نرسیده‌ایم که البته در حوزه نیروی انسانی در بخش دانشجویی و مدیریتی در حوزه دختران نیز وضعیت خوبی داریم.
وی ادامه داد: باید همه بخش‌ها برای بهبود وضعیت ورزش دختران تلاش کنند چراکه دختران دانشجو علاوه بر مسئولیت در امر آموزش و پژوهش به‌عنوان مادران جامعه نقش تأثیرگذاری دارند و باید به آن‌ها در مقطع تحصیلات دانشگاهی توجه خاص شود.
مدیرکل تربیت‌بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور به وضعیت مطلوب مجتمع آموزش عالی گناباد در امر ورزش اشاره و افزود: تلاش‌های مجتمع آموزش عالی گناباد با توجه به اینکه مرکز آموزشی نوپایی می‌باشد، ازلحاظ کیفی مطلوب است و امیدواریم در حوزه ورزش نیز با تلاش مسئولان به شرایط مطلوب برسد.
انتهای پیام// ح ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.