دیدبان حقوق بشر: اجرایی شدن وعده‌های انتخاباتی ترامپ، حقوق بشر را تهدید می‌کند

دیدبان حقوق بشر در گزارشی درباره سیاست‌های رئیس جمهور جدید آمریکا و تاثیر منفی آن بر حقوق بشر در داخل و خارج این کشور هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی دیدبان حقوق بشر در گزارشی درباره ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا و تاثیر آن بر حقوق بشر ابراز نگرانی کرد و نوشت مقامات، کنگره و افکار عمومی این کشور باید قاطعانه با سیاست‌هایی مخالفت کنند که حقوق بشر را تهدید می کند.

بر اساس این گزارش، دیدبان حقوق بشر اعلام کرد دونالد ترامپ در آمریکا به قدرت رسید و وعده داد سیاست هایی را اجرایی خواهد کرد که -اگر به واقع اجرایی شوند- حقوق بشر را در داخل و خارج این کشور تهدید می کند. فعالان حقوق بشر، مقامات منتخب، اعضای افکار عمومی باید رئیس جمهور جدید آمریکا را برای دست برداشتن از این پیشنهادات تحت فشار قرار دهند و باید آن دسته از اقدامات دولت را که سبب نقض حقوق بشر می شود، مورد توجه قرار دهند. کنگره، دادگاه ها و مردم آمریکا باید خواستار شفافیت و پاسخ گو بودن دولت به سبب سیاست ها و اقداماتی شوند که حقوق بشر را تهدید می کند.

کنت روث، مدیر اجرایی دیدبان حقوق بشر، گفت: «این مراسم تحلیف سبب ایجاد دوره ای جدی از خطر و ابهام برای آمریکا شده است.» او همچنین گفت: «حتی اگر رئیس جمهور ترامپ تنها ده درصد از مشکل‌زاترین پیشنهادات خود طی کارزار انتخاباتی را اجرایی کند، این اقدام سبب یک پسرفت قابل توجه در زمینه حقوق بشر در داخل و خارج خواهد شد. این وظیفه اکنون بر عهده مقامات و افکار عمومی است تا خواستار رعایت حقوق بشر شوند و به نظر می رسد رئیس جمهور  در موضع انتقاد قرار گیرد.»

ترامپ هم طی دوره کارزار انتخاباتی و هم از زمان انتخاب به عنوان رئیس جمهور آمریکا، از سیاست هایی استقبال کرده است که به حقوق میلیون ها نفر -از مهاجرانی که او وعده داد آنها را به تعداد گسترده اخراج خواهد کرد، تا زنانی که او وعده داد از طریق انتصاب هایش در دستگاه قضایی حقوق مرتبط با باروری آنها را محدود کند- آسیب می زند.

 او در آن زمان، آشکارا از شکنجه و کشتار هدفمند غیر قانونی غیرنظامیان در خارج استقبال کرد. او گفت روند آزادی مردان را از زندان گوانتانامو متوقف خواهد کرد و این زندان را با «این افراد بد» پر می کند. جف سشنز، گزینه مورد نظر ترامپ برای سمت دادستانی کل، پیشینه ای طولانی مدت از خصومت علیه همه ابزارهای اجرای حقوق مدنی دارد که وزارت دادگستری آمریکا به منظور دفاع از حقوق بشر باید آنها را بکار گیرد.

با وجود همه این نگرانی ها، دلایلی برای نگرانی در این باره وجود دارد که دولت ترامپ در پی به حداقل رساندن موشکافی اقدامات خود خواهد بود. ترامپ و مشاورانش به طور منظم و آشکارا به منتقدان او توهین کرده‌اند. گزارش های منتشر شده نشان می دهد تیم او در حال بررسی روند محدود کردن دسترسی رسانه ها به کاخ سفید است. و ترامپ گفته است تمایل دارد به منظور تسهیل روند شکایت علیه روزنامه نگاران، قوانین مربوط به افترا را تضعیف کند. 

روث گفت: «پیشنهادات ترامپ اگر اجرایی شوند، با لگدمال کردن حقوق میلیون ها نفر در آمریکا و خارج از این کشور، سبب تضعیف حقوق همه افراد خواهد شد.»

او افزود: «مقامات منتخب و افکار عمومی باید این پیشنهادات و سیاست هایی را که سبب تضعیف حقوق خواهند شد مورد  توجه قرار دهند و خواستار دولتی باشند که از آنها حفاظت می کند.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار