پی بردن به محل ساخت کلاه‌های تبلیغاتی ترامپ در مراسم روز تحلیف وی تعجب بسیاری را برانگیخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، در سخنرانی دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا -- در مراسم تحلیفش، جمله "آمریکایی بخر و آمریکایی استخدام کن" تشویق پرشور حاضران را به دنبال داشت. اما این سخنان وی با حقیقت فاصله بسیاری داشت.

بسیاری از طرفداران ترامپ کلاه‌های قرمزی را بر سر داشتند که روی آن‌ها شعار انتخاباتی وی، "آمریکا را بار دیگر به اوج برگردان" نقش بسته بود. اما مسئله این‌جا است که این کلاه‌های تبلیغاتی، ساخت کشورهایی مانند چین، ویتنام و بنگلادش هستند.

بسیاری از ناظران پس از پی بردن به محل تولید این کلاه‌ها به شدت متعجب شدند.

ترامپ در وب‌سایت شخصی‌اش این کلاه‌ها را با این ادعا که ساخت آمریکا هستند با بهای 25 تا 30 دلار به فروش می‌رساند. با این‌حال، در خیابان‌ها همین کلاه‌ها با بهایی کمتر (20 دلار) به فروش می‌رسند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که برروی این کلاه‌ها برچسب "ساخت ویتنام" و "ساخت چین" و "ساخت بنگلادش" به چشم می‌خورد.

ترامپ در سخنرانی خود در مراسم تحلیف روز جمعه، بر اهمیت حمایت از تولید داخلی آمریکا قویا تاکید کرد. وی گفت: "از این لحظه به بعد، آمریکا در اولویت قرار خواهد گرفت. ما 2 قانون ساده را دنبال خواهیم کرد: [جنس] آمریکایی بخر و [کارگر] آمریکایی استخدام کن."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار