وجود بزرگ ترین مجموعه کاروان سرا در ایران در میامی از مهمترین آثار ثبت شده این شهرستان در فهرست میراث باستانی کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از میامی؛ رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان میامی گفت:در این شهرستان 51 اثر ثبت شده در فهرست میراث باستانی کشور، وجود دارد.

سید محمد صادق رضویان افزود: وجود 10 کاروان سرا و محوطه تاریخی و جاذبه های طبیعی بخش کالپوش، فرصت بسیار مناسبی برای جذب گردشگر در این منطقه است.

وی با تاکید بر داشتن نگاهی زیرساختی به فعالیت های شهرستان، تصریح کرد: وجود 10 کاروان سرای تاریخی به معنای داشتن 10 فرصت سرمایه گذاری است و می توان با حفظ این آثار که زمانی نشان دهنده رونق اقتصادی در منطقه بودند، بار دیگر شاهد بازگشت رشد و توسعه به این مکان بود.

رضویان به تمایل گردشگران خارجی به اقامت در مهمان سراهای سنتی اشاره کرد و افزود: علاوه بر کاروان سراها، هفت روستای هدف گردشگری میامی نیز دارای بافت های تاریخی ارزشمندی هستند که توانایی تبدیل شدن به اقامت های بوم گردی را دارند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان میامی انتقال نیافتن اطلاعات از نسل گذشته به نسل جدید را حلقه گم شده در بخش صنایع دستی خواند و افزود: تنها راه انتقال هنر به نسل آینده، آموزش است و علاوه بر این باید برای ایجاد انگیزه در نسل جوان تلاش کرد.
بزرگ ترین مجموعه کاروان سرا در ایران در این شهرستان قرار دارد.

انتهای پیام / د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.