وقوع زلزله 4.9 درجه مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر)در روستای نردین شهرستان میامی به آثار تاریخی این منطقه آسیب وارد نكرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از میامی ، سیدمحمدصادق رضویان سرپرست نمایندگی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان میامی گفت:  اگرچه این زلزله به بخشی از واحدهای مسكونی روستای نردین، خسارت وارد كرده است اما خوشبختانه دو اثر مهم تاریخی این منطقه كه در فهرست آثار ملی نیز به ثبت رسیده اند، دچار حادثه نشدند.
وی گفت: این آثار شامل "تپه داش خانه " با شماره ثبت 22162 و "قلعه كهنه نردین" با شماره ثبت 21418 و هر دو از یادگاران قرون میانه اسلامی هستند كه پس از بازدید میدانی از منطقه مشخص شد،  بر اثر وقوع زلزله دچار خسارت و آسیب نشده اند.
سرپرست نمایندگی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان میامی گفت: شهرستان میامی 51 اثر ثبت شده در فهرست میراث ملی دارد.
گفتنی است ، روستای نردین در 110 کیلومتری شمال شهرستان میامی واقع شده است.
شهرستان میامی، شرقی ترین شهرستان استان سمنان در مسیر تهران به مشهد است، این شهرستان از شمال به استان‌های گلستان و خراسان شمالی، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به شهرستان شاهرود ارتباط دارد.
زلزله‌ای به بزرگی 4.9 درجه مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) بامداد امروز چهارشنبه(هشتم دی ماه) در روستای نردین بخش کالپوش شهرستان میامی به وقوع پیوست.
انتهای پیام / ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.