رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: لازم است شرایط برای حضور حداکثری سرمایه گذاران در شهر فراهم شود تا به نوعی در چارچوب های اداری گرفتار نشوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رضا امینی در آيين رونمايي از لوگوي كيفيت برتر پروژه‌هاي مشاركتي شهرداري اصفهان اظهار کرد: سرمایه گذاران یار همیشگی شهر و شهرداری اصفهان هستند که همراهی آن منجر به رشد و توسعه شهر شده است.
وی افزود: امروز در آستانه تحولی عظیم در حوزه سرمایه‌گذاری قرار داریم که به دنبال آن شهر پوست اندازی خواهد کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه این توسعه حاصل فضایی آرام، عالمانه توام با همیاری مدیریت شهری و سرمایه گذاران است، ادامه داد: در سال های اخیر شهرداری اصفهان با حضور افرادی همچون همکاران مدیریت سرمایه گذاری و امور مشارکت ها به این سمت و سو حرکت کرده است.
امینی اضافه کرد: با ورود شهرداری اصفهان زمینه برای حضور سرمایه گذاران بیشتر فراهم و گام های بزرگ و موثری در این حوزه برداشته شده است که امیدواریم با ایجاد حلقه های فکری بین سرمایه گذاران و شهرداری اصفهان فرایندهای مناسب ایجاد شود.
وی بیان کرد: نتیجه این همفکری نیز باید به بهتر شدن کیفیت زندگی مردم منجر شود .
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: البته نمونه های بسیار خوبی در حوزه های گردشگری، سلامت، اقتصادی، فرهنگی و مسکن با مشارکت شهرداری و سرمایه گذاران اجرایی شده است.
امینی با تاکید بر اینکه مدیریت شهری باید با سعه صدر بیشتری برای حضور سرمایه گذاران  جذابیت ایجاد کند، افزود: ضمانت اجرایی و نگاه باز برای حفظ سرمایه و سود سرمایه‌گذاران با توجه به تفاوت دیدگاه ها نیز باید میسر شود.
وی ادامه داد: باید پذیرفت که برای حضور بخش خصوصی ملزوماتی رعایت شود که نیاز به تعامل دوطرفه است، این اقدام باید به تسهیل شرایط برای حضور حداکثری سرمایه گذاران منجر شده تا به نوعی در چارچوب های اداری گرفتار نشوند.
وی اضافه کرد: مردم به امنیت و آرامش نیاز دارند، سرمایه گذاران هم جزء مردم هستند و شهرداری موظف به مردم داری و تامین ابزارهای لازم در این خصوص است.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: متناسب با رشد کمی پروژه ها نگاه مدیریت شهری هم باید رشد کند، البته وظیفه کارکنان شهرداری ها کنترل فرآیندهای شهری است که به همین منظور باید بخشی در شهرداری به منظور سهولت در انجام امور اداری برای سرمایه گذاری ها ایجاد شود.
امینی افزود: از طرفی رعایت زمان بندی در عملیات اجرایی پروژه های مشارکتی ضروری است تا در کنار آن ها دیگر پروژه های عمرانی به ثمر برسد.
وی تصریح کرد: مردم در حال حاضر به شهرداری ها نگاه ویژه ای دارند چرا که پیش از این شهرداری را مرکز تولید نارضایتی های مردمی می دانستند اما امروز با ریشه یابی و تلاش برای رفع آنها این نگاه تغییر کرده است.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: کیفیت ساخت و ساز ها در بخش خصوصی بهتر رعایت می شود به همین دلیل باید حاشیه سود مناسب برای سرمایه گذار تامین شود.
امینی گفت: البته بخشی از ضوابط دست شهرداری را بسته که نمی توان آنها را شکست به همین دلیل سرمایه گذاران باید سعی کنند از تغییراتی که منجر به تغییر اساسی در قراردادها می شود، جلوگیری کنند تا پروژه های مشارکتی شهرداری به عنوان الگوهای موفق سیما و منظر شهری با کمترین مشکل اجرا شوند.
وی افزود: با رعایت این الزامات سرمایه گذاران و شهرداری به سود مشترک می رسند و در نهایت با این شرایط آینده ای روشن را می توان برای اصفهان تصور کرد.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.