تولیت آستان قدس رضوی گفت: نگارش نویسندگان می تواند برای جامعه و در رابطه با انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تحول آفرین و ارزشمند باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت ا... سیدابراهیم رئیسی در دیدار با جمعی از نویسندگان مطرح کشور در تالارولایت حرم مطهررضوی افزود: صاحبان اندیشه و قلم و خالقان آثار تاثیرگذار در حوزه های مختلف به ویژه جوانان، در حوزه ادبیات انقلاب اسلامی کارهایی را انجام داده اند، اما با آنچه که باید انجام می گرفت است فاصله دارد.

وی خاطرنشان کرد: شاعران، نویسندگان و داستان نویسان و فعالان عرصه ادبیات کودک و نوجوان باید محصولات فاخری را تهیه کنند که در جامعه اسلامی تابلویی باشد از آنچه که در انقلاب اتفاق افتاده است.

آیت ا... سیدابراهیم رئیسی با بیان اینکه از محتوای روایات ما که برگرفته از آموزه های دینی است، مشخص است که اخلاص تاثیرگذاری قلم را بسیار زیاد می کند، ادامه داد: امروز مفهوم سازی و اینکه آثار تولیدی بتواند در دل ها جای بگیرد و منشا اثر بشود و برخی در عمق جان انسان تاثیر گذارد بسیار مهم است.

تولیت آستان قدس رضوی باتاکید بر این نکته که نباید دچار مخاطب زدگی شویم، گفت: همه افرادی که خلق آثار دارند اعم نویسندگان، شاعران ، مداحان و فیلمسازان به دنبال جذب مخاطب هستند و افزایش مخاطب نیز خوب است، اما تنها نباید به مخاطب سرگرم شد و باید در ذائقه آفرینی و ذائقه سازی نیز نقش ایفا کرد.

وی با اشاره به سوره «قلم» در قرآن کریم گفت: هر مصوری و نوشته ای مورد قسم خدا نیست و آن نوشته مورد قسم است که متناسب با معارف الهی باشد و آن کتابتی که جلوه کرامت باشد، مورد قسم است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه قلم هایی نیز می توانند فضیلتی همچون خون شهیدان داشته باشند، گفت: قلم خود شهید ساز و مجاهدپرور است .

وی گفت: بیان امام راحل به گونه ای بود که بسیاری را جاهدگر می کرد و امروز نیز بسیازی از مدافعان حرم با پیام های رهبری راهی جبهه حرم می شوند.

آیت ا... سیدابراهیم رئیسی گفت: این موارد ماحصل قلم های شایسته و فاخر است که اراده های پولادین را خلق کرده است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به مجموعه به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) گفت: در این مجموعه که منتسب به حضرت علی بن موسی الرضا(ع) نباید هر کتاب و هرنوشته ای چاپ و منتشر شود.

آیت ا... سیدابراهیم رئیسی ادامه داد: در این مجموعه باید آنچه چیزی چاپ گردد که کاملا متناسب با ماموریت های آستان قدس رضوی باشد که همان ماموریت های فرهنگی است.

وی تاکید کرد:در مقوله سیره رضوی و آثار مورد نیاز زائران در سطوح مختلف باید تولید شود که البته گام هایی در این خصوص برداشته شده است.

رئیسی خاطرنشان کرد: آنچه نویسندگان و صاحبان قلم با خلاقیت و ابتکار خود تولید می کنند باید، توسط به نشر بصورت با چاپ متناسب منتشر و بصورت مناسب توزیع و در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

در ابتدای این دیدار حجت السلام و المسلمین گنابادی نژاد رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گزارشی از فعالیت به نشر ارائه و خاطرنشان کرد: تاکنون در این مجموعه حدود 1857عنوان کتاب در تیراژی بالغ بر 24 میلیون جلد منتشر شده است که از این تعداد 700 عنوان در حوزه کودک و نوجوان بوده است.

در این دیدار نویسندگان مطرحی همچون آقایان رضا امیرخانی، محسن مومنی‌شریف، مهدی قزلی، عزت‌ا... الوندی، حمیدرضا شاه‌آبادی،جواد محقق، خسرو باباخانی، ابراهیم زاهدای‌مطلق، سیداحمدمیرزاده، محمود جوانبخت، داوود امیریان، محمد ناصری، علیرضا سبحانی، احمد دهقان، حسین دهباشی و محمدرضا بایرامی حضور داشتند.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار