پکن از سفر دوم دوترته به چین برای تقویت روابط دو کشور خبر داد

روز پنجشنبه، معاون وزیر خارجه چین گفت رئیس‌جمهور فیلیپین دومین سفرش به چین را برنامه‌ریزی کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، روز پنجشنبه، وزارت خارجه چین اعلام کرد "رودریگو دوترته" – رئیس جمهور فیلیپین – برای شرکت در یک نشست چندجانبه در ماه مه سال جاری میلادی به چین سفر خواهد کرد. این دومین سفر دوترته به چین خواهد بود. رئیس جمهور فیلیپین قصد دارد هرچه بیشتر از واشنگتن فاصله بگیرد.

از زمان به قدرت رسیدن دوترته تا کنون، وی تغییرات گسترده‌ای در سیاست خارجی فیلیپین ایجاد کرده است. وی روابط با چین را تقویت و از متحد دیرینه فیلیپین (آمریکا) به تندی انتقاد کرد.

"لیو ژمنین" -- معاون وزیر خارجه چین – روز سه‌شنبه در مانیل – پایتخت فیلیپین – از بهبود روابط پکن و مانیل ابراز خرسندی کرد.

وزارت خارجه چین اعلام کرد دوترته گفته است: "من در ماه مه برای شرکت در یک نشست بین‌المللی به چین سفر خواهم کرد و امیدوارم بتوانم با شی جین پینگ (رئیس جمهور این کشور) بار دیگر دیدار کنم."

این در حالی است که وزارت خارجه فیلیپین این اظهارات را تایید نکرده است. بنا بر گزارش‌ها، هیچ‌کدام از مقامات این وزارت‌خانه در محل سخنرانی لیو ژمنین حاضر نبوده‌اند.

چین درباره جزئیات این نشست اطلاعات زیادی اعلام نکرده است. اما برخی از دیپلمات‌ها اعلام کردند انتظار می‌رود افراد بسیاری از سران کشورهای خارجی در این نشست حضور یابند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار