معترضان فیلیپینی پرچم آمریکا را نزدیک سفارت این کشور در «مانیل» آتش زدند و خواستار پایان حضور نظامیان آمریکای در فیلیپین شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از آسوشیتد پرس، بیش از دویست نفر از شهروندان فیلیپین روز جمعه در برابر سفارت آمریکا در «مانیل»، پایتخت فیلیپین، تجمع کردند و پایان حضور نظامیان آمریکایی را در خاک فیلیپین خواستار شدند. تظاهرکنندگان در فیلیپین با آتش زدن پرچم آمریکا و عکس دونالد ترامپ، پایان حضور نظامیان آمریکایی را در خاک فیلیپین خواستار شدند. گروهی از مردم و فعالان چپگرا و مسلمان فیلیپین با برگزاری تظاهراتی از «رودریگو دوترته»، رئیس‌جمهور این کشور، درخواست کردند که به تعهد خود مبنی استقلال در سیاست خارجی فیلیپین پایبند باشد و تلاش کند خود را از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور جدید آمریکا، دور نگه دارد.

فعالان چپگرا و مسلمان در فیلیپین روز جمعه با برپایی تظاهرات اعتراض آمیز از رودریگو دوترته رئیس جمهوری این کشور خواستند با عمل به وعده هایش در زمینه اتخاذ سیاست خارجی مستقل از واشنگتن ، از دونالد ترامپ نامزد پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا فاصله بگیرد.


آنها همچنین ترامپ را به دلیل اظهارات تندش درباره مهاجران و مسلمانان ، خطرناک تر از «باراک اوباما» دانستند و از دوترته خواستند به سیاست خارجی مستقل پایبند باشد.

نیروهای امنیتی فیلیپین از نزدیک شدن تظاهرکنندگان به در اصلی سفارت آمریکا جلوگیری کردند.رئیس جمهوری فیلیپین که در تماس تلفنی به ترامپ تبریک گفته است ، دو نفر از مشاوران ارشد خود را به آمریکا رهسپار کرده است تا در مراسم شروع ریاست جمهوری وی شرکت کنند.

دوترته به علت انتقادات اوباما از سیاست دولت فیلیپین درخصوص اقداماتش در برابر قاچاق مواد مخدر مخالف اوباما بود؛ اما، در پی پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در تماس تلفنی پیروزی وی را تبریک گفت.

تظاهرکنندگان فیلیپینی پرچم آمریکا و عکس ترامپ را به آتش کشیدند+تصاویر

تظاهرکنندگان فیلیپینی پرچم آمریکا و عکس ترامپ را به آتش کشیدند+تصاویر


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار