سمنان;

تولید و بهره برداری از 30 هزارگلدان در سمنان

سرپرست سازمان پارکها و فضای سبزشهرداری سمنان از تولید و بهره برداری از 30 هزار گلدان انواع گل فصلی و ائمی در سمنان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمد قاسمی سرپرست سازمان پارکها و فضای سبزشهرداری سمنان گفت: با توجه به اهمیت وجود گل‌های فصلی برای زیبا سازی منظر شهری و ایجاد نشاط و شادابی در شهروندان، سازمان پارک‌ها و فضای سبزشهرداری سمنان اقدام به تولید و پرورش گل‌های فصلی پاییزه و زمستانه در بستر تولید گل و نهال کرده است.

وی با اشاره به این مهم افزود: با فرا رسیدن فصل سرد زمستان و لزوم کاشت گل فصلی در سطح شهر انواع گل‌های فصلی و دائمی در بستر‌های تولید گل و گیاه واقع در پارک هفده شهریور و پارک سوکان به تعداد 30 هزار گلدان انواع  گل فصلی ودائمی شامل؛آنما، رعنا زیبا،مارگریت،شاهپسند درختچه ای ،و... تولید و در هفته های آتی به صورت گسترده در بوستان‌ها، بلوارها، میادین و رفیوژهای فضای سبز به بهره برداری می رسد.

 قاسمی ادامه داد: در راستای اجرای سیاست های کاری شهرداری و با توجه به تاکیدات شهردار شهر اخلاق در جهت استفاده بهینه از امکانات موجود و کاهش هزینه ها، این سازمان با نگاهی ویژه به بخش تولید گیاهان فصلی و صرفه جویی در خرید عناصر گیاهی، درآمد زایی و استفاده بهینه از فضاهای گلخانه ای در بسترهای تحت پوشش، عملیات تولید انواع گیاهان زینتی شامل نشاء گل های فصلی بصورت گلدانی در خزانه فضای سبزاین سازمان انجام می پذیرد.

وی با بیان فعالیت‌های انجام شده در خزانه تولید گل و نهال اظهار داشت :  تولید نشاء ،افزایش بهره وری و صرفه جویی در  هزینه ها، با استفاده از روش های تحقیقاتی در تولید گل فصلی با هدف کاهش هزینه و سازگاری با شرایط محیط،  بخشی از اقدامات واحد تولیدات سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری سمنان می باشد.
انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.