نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: حمایت خیران از فقرا همانند نبرد در میدان جنگ علیه دشمنان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد اضافه کرد: شهدای مدافع حرم در دفاع از حقانیت دین اسلام و مسلمانان با جانفشانی باعث شکست توطئه های دشمنان اسلام در کشورهای مسلمان شده اند که می توان گفت انفاق خیران و نیکوکاران به فقرا، به مثابه حضور در میدان نبرد است.
وی که در دیدار مسئولان، خیران و نیکوکاران موسسه خیریه امام محمدباقر (ع) اصفهان سخن می گفت، افزود: قرآن هدایتگر متقینی است که لیاقت و عمل به کارهای نیک را از دست نداده و از آنچه به آنها روزی داده شده است در راه خداوند انفاق می نمایند.
آیت الله طباطبایی نژاد بااشاره به نکات اخلاقی آیات ابتدایی سوره بقره اظهار داشت: قرآن کتابی برای هدایت متقین می باشد و مومن کسی است که در راه خداوند از آنچه به او روزی داده شده است انفاق نماید.
امام جمعه اصفهان با بیان اینکه هدایت قرآن مشمول متقین می شود ادامه داد: براساس تفسیر مفسران قرآن، مقصود آیات ابتدایی سوره بقره از هدایت متقین، متقین شأنی یعنی آنان که لیاقت و عمل به کارهای نیک را از دست نداده و باطن آنان به گناه آلوده نشده می باشد.
وی همچنین ادامه داد: انسانی که روزنه حق را به واسطه انجام گناه از دست داده باشد، سخن حق و آیات نورانی قرآن در وی نمی تواند نفوذ کند و او را هدایت نماید.
آیت الله طباطبایی نژاد با توجه به آیات قرآن، مومنان را انفاق کنندگان در راه خداوند خطاب قرار داد و تصریح کرد: براساس آیات سوره بقره، مومن کسی است که از آنچه خداوند به او روزی کرده است در راه او انفاق نماید.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.