مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی گفت: یک هزار و 112 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فعالیت می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛هادی نیا در حاشیه برگزاری دوره آموزشی کوتاه مدت مدیریت فرهنگی ویژه مدیران مسئول کانون های جدید تاسیس مساجد شهرستان هشترود از فعالیت یک هزار و 112 کانون فرهنگی در مساجد استان خبر داد و گفت: از این تعداد 60 درصد در مساجد روستاها و 40 درصد در مساجد شهری فعالیت می کنند .

وی، از راه اندازی 300 کانون فرهنگی هنری در 10 ماه سال جاری در مساجد استان خبر داد و اظهار کرد: تا پایان سال جاری تعداد کانون فرهنگی هنری در مساجد آذربایجان شرقی به یک هزار و 255 کانون می رسد .

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، از واریز شدن دو میلیارد و 298 میلیون ریال در سال جاری به عنوان مرحله اول سرانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان به حساب آن ها خبر داد .

هادی نیا ادامه داد: هم اکنون 245 باب کتابخانه و قرائتخانه عمومی مخزن دار و بیش از 700 باب کتابخانه باز تحت پوشش دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی فعالیت می کنند .

وی با بیان اینکه در دهه فجر امسال نیز در هر شهر استان سه باب کانون و کتابخانه در مساجد شهری و روستایی افتتاح می شود، گفت: اولویت ایجاد این کانون ها در مناطق کم برخوردار فرهنگی بوده و شناخت مخاطب به ویژه نوجوانان و جوانان، برنامه ریزی برای جذب مخاطب ها و حمایت خیران و ارگان ها برای جذب و تربیت این افراد را از اهداف این کانون ها است .

هادی نیا افزود: در این دوره آموزشی، مهارت های کاربردی اداری، مالی و فرهنگی، طرح نویسی، اصول برنامه ریزی و مدیریت فرهنگی، آشنایی با سیاست گذاری، تدوین و شاخصه و حل مساله، مخاطب شناسی، ارتباط موثر، نقش رسانه ها در تقویت فعالیت های کانون های مساجد، مبانی سیاسی اسلام و آشنایی با جنگ نرم و بررسی شیوه های جنگ نرم رسانه های مخالف نظام در ترویج فرهنگ غرب آموزش داده می شود .

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هشترود نیز در این دوره آموزشی گفت: تاکنون 43 باب کانون فرهنگی هنری در مساجد این شهرستان با هدف اجرای برنامه های فرهنگی و هنری و جذب حداکثری جوانان، تاسیس و راه اندازی شده و مجوز هفت کانون نیز صادر شده است که در دهه فجر افتتاح می شود .

زارعی افزود: در247 مسجد این شهرستان 50 کانون و دو باب خانه نور فعالیت دارد که این رقم تا پایان سال به 62 کانون ارتقا می یابد .
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.