مدیرکل آموزش و پروش آذربایجان‌شرقی از برگزاری کنگره بزرگداشت 36 هزار شهید دانش‌آموز در تبریز خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ پاشایی در دیدار اعضای ستاد کنگره 36هزار شهید دانش‌آموز کشور با آیت الله مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در استان افزود: همایش پاسداشت یاد و خاطره 36 هزار شهید دانش‌‎آموز کشور 11 بهمن ماه سالجاری در تبریز برگزار می شود.

 وی هدف از برگزاری این برنامه شاخص فرهنگی و مذهبی را انتقال فرهنگ ایثار و شهادت، شجاعت و تقویت معنویت در بین دانش‌آموزان دانست و ابراز کرد: در حال حاضر 650 هزار دانش‌آموز در هشت هزار و 500 مدرسه استان مشغول تحصیل هستند.

به گفته وی، تقویت روحیه ایثار و شهادت و همچنین تقویت اعتماد به نفس در دانش‌آموزان یکی از مهم ترین اولویت های اداره کل آموزش و پرورش استان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

 مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، عصر حاضر را عصر ظهور فرهنگ استکبار و تهاجم فرهنگی دانست و عنوان کرد: متاسفانه دشمن تا دندان مسلح به تمامی ابزارهای فرهنگی و رسانه ای، تمامی مردم و بخصوص نوجوانان و جوانان را آماج حملات تهاجمات فرهنگی خود قرار داده اند.

 پاشایی ادامه داد: ادامه برگزاری برنامه های مشابه به شکل فرآیندی از دیگر اولویت های مهم اداره کل آموزش و پروش است. همایش بزرگداشت مقام 36 هزار شهید دانش آموز و بزرگداشت شهید شاخص دانش آموز استان (شهید ایران قربانی) نقش بسیار مهمی در شخصیت‌دهی به افکار و اعتقادات دانش آموزان استان خواهد داشت.

 وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه شهدای دانش‌آموز با خون خود، انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی را بیمه کرده اند عنوان کرد: کتاب همایش و مجمعه سخنرانی های کنگره نیز در بین تمامی دانش‌آموزان استان توزیع خواهد شد چرا که تمامی دانش‌آموزان امکان و توانایی حضور در این کنگره را ندارند.

وی از انتشار وصیت نامه شهدای دانش‌آموز استان به مناسبت همین کنگره خبر داد و ابراز کرد: وصیت نامه شهدای دانش‌آموز برای امروز کشور و انقلاب از اهمیت بسزایی برخوردار است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید بر لزوم استفاده از زبان هنر در انتقال مفاهیم ایثار و شهادت به دانش‌آموزان ادامه داد: به همین منظور از ابزارهای هنری لازم همچون تئاتر، سرود و ... در این خصوص بیش از پیش استفاده خواهیم کرد.


انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.