جای خالی بیمه‌ها در خدمات دندانپزشکی به جامعه/ تعرفه نویسی به نظام پزشکی بازگردد

رییس انجمن دندانپزشکان عمومی با اشاره به جای خالی بیمه ها در دندانپزشکی گفت: تعرفه نویسی جز وظایف سازمان نظام پزشکی است که به وزارت بهداشت محول شده که خواستار برگرداندن تعرفه نویسی به این سازمان هستیم.

محمدباقر شهنی‌زاده رییس انجمن دندانپزشکان عمومی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: قوانین جاری کشور به این موضوع که سلامت دهان و دندان باید در دست متخصصان باشد و مردم نباید به واسطه ارزان بودن به دام مراکز غیرمجاز دندانپزشکی و دندانپزشکان تجربی بیفتند، تاکید دارد. 

وی اظهار داشت: سازمان‌های دولتی، انجمن دندانپزشکان و مردم در کنار هم باید مراکز غیرقانونی را معرفی کنند و هموطنان کشور باید با مشاهده پروانه مطب دندانپزشکی از سوی وزارت بهداشت و نظام پزشکی نسبت به خدمات بهداشت و درمان خود اقدام کنند.

رییس انجمن دندانپزشکان عمومی بیان کرد: درآمد مردم کفاف خدمات دندانپزشکی را نمی‌دهد که در زمینه بهداشت و درمان و دندانپزشکی باید بیمه‌ها ورود پیدا کنند. 

وی گفت: تعرفه نویسی جزء وظایف سازمان نظام پزشکی کشور بوده که به وزارت بهداشت محول شده و ما خواستار برگرداندن تعرفه نویسی به سازمان نظام پزشکی هستیم.

شهنی‌زاده افزود: در شرایطی که میزان حقوق کارگر 920 هزار تومان با متعلقات است در مقایسه با سایر کشورهای خاورمیانه و کشورهای توسعه یافته هزینه‌های دندانپزشکی ناچیز است، تمام مواد با در نظر داشتن استانداردها و کیفیت لازم به هموطنان ارائه می‌شود اما در تمام دنیا میزان درآمد با هزینه‌های دندانپزشکی همخوانی ندارد و این خلأ توسط بیمه‌ها پوشانده شده است.

وی اظهار داشت: کشیدن دندان آخرین مرحله حفظ دندان است که بیمه می‌شود و سازمان‌های بیمه‌گر باید پر کردن، رسیدگی و حفظ دندان را بیمه کنند و مردم را تشویق به حفظ دندان کنند.

رییس انجمن دندانپزشکان عمومی افزود: امیدواریم خدمات دندانپزشکی و سلامت دهان و دندان از سوی وزارت بهداشت و رسانه‌ها فرهنگ‌سازی شود و بیمه‌ها در حفظ سلامت دهان و دندان نقش خود را ایفا کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
م
۲۳:۱۹ ۲۵ دی ۱۳۹۵
در بیمه تکمیلی فرهنگیان چقدر پول گرفتین و هیچ یک از دندان های پر شدگان این قشر حتی یک سال دوام نیاورد
آخرین اخبار