وزارت بهداشت در هفته‌ای که گذشت؛

اظهارات وزیر بهداشت در مورد لزوم ایجاد فرصت برای جوانان/ حق بیمه در برنامه ششم به هفت درصد رسید


وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هفته گذشته شاهد رویدادهای زیادی بوده است که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در ادامه مرور کنید.


به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در هفته‌ای که گذشت وزارت بهداشت شاهد اتفاقات زیادی بود. در ادامه می‌توانید خلاصه‌ای از این اتفاقات را مرور کنید.

**پیام تلگرامی وزیر بهداشت درباره ضرورت انتقال شورای عالی بیمه سلامت به وزارت بهداشت
سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، یادداشتی در خصوص چرایی ضرورت انتقال شورای عالی بیمه سلامت به وزارت بهداشت و موضوع «اشتغال همزمان پزشکان در مراکز دولتی و خصوصی» در تلگرام خود منتشر کرد.

**مالیات ارزش افزوده به ورزش و بهداشت اختصاص یابد"
وزیر بهداشت در حاشیه امضای تفاهمنامه میان‌ وزارت بهداشت و وزارت ورزش گفت: من نسبت به ورزش در گذشته کم ‌توجه بودم اما ورزش یکی از اعتیادهای خوبی است که باید به آن اهتمام ورزید. برخی از افراد 40 سال از عمر خود را با ورزش روزانه می‌گذرانند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه از 80 سال متوسط طول عمر ایرانی‌ها 10 سال با معلولیت همراه است، افزود: با توجه به افزایش متوسط طول عمر ایرانی‌ها اگر بخواهیم عمرمان را در سختی و رنج نگذرانیم باید به پیشگیری توجه ویژه‌ای کنیم تا به بیماری‌هایی مانند قندخون مبتلا نشویم که ورزش و تحرک نیز نقش زیادی در این موضوع دارد.

هاشمی با تاکید بر اینکه پیشنهاد دادیم 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده به وزارت بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان اختصاص پیدا کند، گفت:‌ مالیات بر ارزش افزوده اگر در آموزش و دانش، پیشگیری و سلامت، نشاط و تحرک صرف شود مردم با اطمینان خاطر و رضایت بیشتری این هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند که اکنون تنها یک درصد از این 9 درصد صرف سلامت می‌شود و مابقی در بخش های دیگر هزینه می‌شود.

**وزیر بهداشت: برای جوانان فرصت فراهم کنیم
حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در مراسم امضای تفاهم‌نامه فی مابین این وزارتخانه با وزارت ورزش و جوانان که در وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: جوانان کشور علاقه دارند در جامعه حضور پررنگ تری داشته باشند که پیشکسوتان کمتر علاقه دارند عرصه را به جوانان تقدیم کنند.

وزیر بهداشت اضافه کرد: زمانی که جوان بودیم می‌گفتیم چرا بزرگترها به جوانان میدان نمی‌دهند،. الان نیز همینگونه است. ما سفت و محکم میز را چسبیده‌ایم و فرصت را برای نسل بعدی فراهم نمی‌کنیم.

**ممنوعيت دو شغله بودن پزشكان قابل اجرا نيست
حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم افتتاح بخش ICU بیمارستان لقمان با اشاره به اینکه متولی حوزه سلامت نمی‌تواند چند پارچه باشد، گفت: پول و منابع در بخشی دیگر و سیاست‌ها و ارجاع در بخش وزارت بهداشت است.

وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه قانون ممنوعیت چند شغله بودن پزشکان اجرایی نیست، گفت: ما باید قانون را طوری بنویسیم که بتوان به آن احترام گذاشت و قانون را اجرایی کرد.

هاشمی عنوان کرد: باید قبول کنیم که مشکلات زیادی در طول این سالها به ما تحمیل شده و متأسفیم باید بگوییم بخشی از آنها از طرف هم‌لباس‌های خودمان بوده است. امیدواریم در جامعه پزشکی، داروسازی، پیراپزشکی و دندانپزشکی شاهد وحدت رویه باشیم.

**اقدامات درمانی برای آیت‌الله هاشمی به دلیل ایست کامل قلبی موثر واقع نشد
محمد آقاجانى، معاون درمان وزارت بهداشت در نشست خبرى که در این وزارتخانه برگزار شد، گفت: اقدامات درمانى شامل تنفس مكانيكال و تنفس مصنوعى و ماساژ قلبى و تزريق انواع دارو كه بتوانيم به قلب شانس ضربان دهيم نيز به مدت 90 دقيقه انجام شد، اما اقدامات درمانى موثر نبود و ايشان ساعت 19:30 دار فانى را وداع گفتند.

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: همه امكانات وجود داشت و تيم درمانى كامل بود، اما چون اولين تظاهر ايست كامل قلبى بود، اقدامات موثر واقع نشد.

**تعداد پزشکان تمام وقت به 50 درصد رسیده است
ايرج حريرچى، سخنگوى وزارت بهداشت در نشست خبرى که در وزارت بهداشت برگزار شد؛ گفت: بیمه سلامت هم‌اکنون با احتساب بیمه‌شدگان جدید و با اختلاف معنی‌داری بزرگترین سازمان بیمه کشور است که هم در مناطق حاشیه‌نشین، افراد خاص و کارکنان دولتی را پوشش می‌دهد و صندوق متنوعی است. بیمه سلامت ابزار مناسبی برای اجرای سیاست‌های نظام پزشکی خانواده است.

حریرچی یادآور شد: در خصوص آن راى كه ثبت نشد هم همان طور كه اعلام شد طبق موارد قانونى رسيدگى خواهد شد و راى هاى مثبت اعمال مى شود.

سخنگوى وزارت بهداشت ابراز داشت: در قانون برنامه پنجم طى سه دوره وزارت بهداشت نتوانست جامه عمل بپوشاند و وزارت بهداشت در دوره اخير تعداد افراد تمام وقت را از 17 درصد به 50 درصد رسانده است.

**افزایش حق بیمه به هفت درصد
سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه افزایش تعرفه‌ها تصمیم درستی بود و در هزینه سلامت تاثیر زیاد و غیرقابل جبرانی نداشت، گفت: پرداخت‌های غیرقانونی به پزشکان کاهش یافته‌ و حق بیمه در برنامه ششم به هفت درصد رسیده است.

**فرآوری نسوج‌نرم امیدی جدید برای بیماران سوخته
محمد تقی جغتایی مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی از فرآوری نسوج نرم خبر داده و افزود: راه اندازی کامل بزرگترین بانک پوست، مهمترین اقدامات این مرکز است که هم اکنون نیز منتظر انتقال نسوج نرم بیماران مرگ مغزی در صورت رضایت خانواده هایشان هستیم. 

وی تاکید کرد: با فرآوری نسوج نرم و پوست بیماران مرگ مغزی نمی گوییم که انقلاب بزرگی برای درمان بیماران سوخته و نظایر آنها ایجاد می‌شود اما می توان گفت که این طرح می‌تواند در ترمیم بافت های از دست رفته و  پوست این بیماران به طور قابل ملاحظه ای نقش آفرینی کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار