ادبیات در هفته ای که گذشت؛

هفته ای پرکار برای معاون فرهنگی ارشاد

معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر روز چهارشنبه از نمایشگاه کالاهای فرهنگی بازدید کرد.

به  گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سید عباس صالحی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفته ای که گذشت از بخش‌های مختلف  نمایشگاه کالاهای فرهنگی بازدید کرد و درباره اهداف برگزاری این جایزه گفت: امسال دو دوره از برگزاری نمایشگاه کالاهای فرهنگی می‌گذرد و هدف از برگزاری این جایزه شناسایی جریان‌ها و فعالیت‌های مردمی در حوزه تولید کالای فرهنگی بود تا از این طریق بتوانیم نیازهای کشور را در حوزه تولیدات فرهنگی ارتقا دهیم.  
 
وی افزود: نمایشگاه کالاهای فرهنگی در سه بخش کتاب، نوشت افزار و اسباب بازی طراحی شده و توانسته در این مدت رشد خوبی داشته باشد. این جایزه با این نگاه شکل گرفت تا ایده‌هایی که در حوزه تولید وجود دارند از طریق هم افزایی وارد عرصه تولید انبوه شود. 

همچنین معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر روز شنبه در حاشیه بازدید از فروشگاه شهر کتاب مرکزی در جمع خبرنگاران از تغییرات جدید نمایشگاه کتاب خبر داد و گفت: در دوره نخستی که در این دولت نمایشگاه بین المللی کتاب را برگزار کردیم پاره‌ای اصلاحات صورت گرفت و در دوره دوم برخی سیاست‌های واگذاری نمایشگاه کتاب تعقیب شد. همچنین در سال 94 در این حوزه چند اتفاق روی داد از جمله آنکه چند ناشر و معتمد در شورای سیاست گذاری نمایشگاه قرار گرفتند. اتفاق دوم تشکیل شورای نشر در سال 95 بود و اعضای ناشران که در دوره قبل انتصابی بود حالت انتخابی پیدا کرد.
 
وی در خصوص تغییرات نمایشگاه کتاب در سال 96 اظهار داشت: نمایشگاه بین المللی کتاب تهران باید به سمتی برود که تثبیت نهایی خود را پیدا کند. بدین منظور کارگروه تفویضی را ایجاد کردیم. در این کارگروه سه نفر از تشکل‌های نشر و دوستانی از معاونت فرهنگی وزارت ارشاد حضور دارند.

در هفته گذشته با توجه به ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و مبارز بزرگ و خستگی ناپذیر انقلاب اسلامی، زمان برگزاری آیین اختتامیه جشنواره طنز سوره از 26 دی به چهار بهمن ماه تغییر یافت.

اولین شب از «مراسم اوج هنر» یکشنبه 19 دی ماه 1395 در نخلستان سازمان هنری رسانه ای اوج و با محوریت پاسداشت جایگاه  نویسنده نام‌آشنای دفاع مقدس گلعلی بابایی با حضور چهره‌های فرهنگی و خانواده‌های شهدا برگزار شد.  
 
در این مراسم که خانواده‌های شهیدان همت، کریمی، دستواره، وزوایی، همدانی و جاویدالاثر متوسلیان، در کنار چهره هایی چون سردار کوثری، سردار کاظمینی، سردار باقری، سردار ریوندی، کیومرث هاشمی، محسن مؤمنی شریف، دکتر اصغر آب‌خضر، و حجت الاسلام زائری حضور داشتند، کارگردان و هنرمند فرهیخته کشور نادر طالب زاده به سخنرانی پرداخت.
 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.