عابران پياده بيشترين قربانی سرعت و بی احتياطی در حوادث رانندگی مازندران هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، سرهنگ مهدی باقری رئيس پليس راهنمايی و رانندگی مازندران با تاکيد بر رعايت قوانين و مقررات راهور از سوی کاربران ترافيک، گفت: برابر آمار و بررسی های انجام شده 47 درصد کشته شدگان ناشی از حوادث رانندگی در معابر عمومی و گذرگاه های درون شهری مربوط به عابران پياده است.

وی افزود : امروزه با افزايش حجم ترددهای خودرويی در معابر عمومی و گذرگاه های درونشهری برخی عوامل انسانی و اعمال و رفتار ناصحيح ناشی از نداشتن تجربه و مهارت کافی در رانندگی موجب بروز حوادث تلخ و ناگواری می شود که جبران آن دشوار و حتی غير ممکن است.

سرهنگ باقری بيشترين ساعت هاي وقوع تصادفات درونشهری را بين ساعت 18 تا 20 شب دانست و گفت : سرعت زياد عليرغم نبود ايمنی خودرو ها، بی احتياطی عابران پياده و رانندگان وسايط نقليه و استفاده نکردن عابران از پل های عابر پياده و گذرگاه های ايمن از ديگر عوامل تصادفات منجر به فوت عابران پياده به شمار می روند.

رئيس پليس راهنمايی و رانندگی مازندران با اشاره به اينکه 22 درصد کشته شدگان حوادث رانندگی در استان را راکبان موتورسيکلت تشکيل می دهند ،افزود : حرکت در پياده رو ، حرکت در جهت مخالف مسير مجاز، انجام حرکت های نمايشی و مارپيچ ، عدم استفاده از کلاه ايمنی و حرکت برروی يک چرخ از مهمترين عوامل بروز تصادف رانندگی توسط موتورسيکلت سواران است.

وی عدم توجه به جلو، عدم رعايت حق تقدم، تغيير ناگهانی مسير و عدم توانائی در کنترل وسايط نقليه را از مهمترين دلايل بروز تصادفات رانندگی در استان برشمرد و گفت: عدم توجه به جلو با 38 درصد بيشترين عامل تصادفات است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.