رییس بهزیستی قوچان از آغاز اجرای طرح باشگاه سلامت روان و خانواده در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، طرح باشگاه سلامت از امروز با برگزاری جلسه ای برای خانواده های منطقه تربیت در مسجد امام حسین آغاز به کار کرد ، در این جلسه بیش از ۷۰ خانواده این محله شرکت کردند و برای شرکت در کارگاههای آموزشی ثبت نام کردند.


رییس بهزیستی قوچان گفت : هدف این طرح، ارتقای بهداشت روانی جامعه از طریق آموزش خانواده‌ها است که در هر منطقه ، اعضای ۶ تا ۸ خانواده شامل پدر، مادر و فرزندان بزرگسال زیر پوشش طرح در یکی از مراکز سلامت روان قرار می‌گیرند.

ناصر نیک افشار افزود : این طرح توسط معاونت پیشگیری بهزیستی استان انجام میشود و تمرکز بهزیستی بر ساکنین حاشیه شهر است

او با بیان اینکه این طرح برای خانواده‌ها هیچ هزینه‌ای ندارد اظهار کرد :کل هزینه‌ اجرای آن از سوی بهزیستی به مراکز مجری طرح پرداخت می‌شود.

نیک افشار با یادآوری اینکه مربیان در این طرح با مدارک تحصیلی مرتبط آموزش های لازم را میدهند تصریح کرد : این طرح شامل نیازسنجی از محله، انتخاب خانواده و اجرای دوره‌های آموزشی است.

او افزود : آموزش‌ها به بیشتر حوزه‌های سلامت روان وارد می‌شود و براساس نیاز محلات و خانواده‌های هدف، مهارت‌های زندگی،  فرزندپروری، ارتباطات زناشویی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را به آنها آموزش خواهد داد ،که در چند روستا این طرح را فعال کنیم و گسترش دهیم.

رییس بهزیستی قوچان پیشگیری به روش آموزش را یک نیاز اصلی جوامع  برشمرد و ادامه داد: این آموزش‌ها باید فراگیر و مستمر باشد تا تأثیر خود را در جوامع کوچک‌تر نمایان سازد.


نیک افشار گفت : معتقدیم باشگاه سلامت روان خانواده را نه تنها به عنوان یک "طرح "مطرح نماییم بلکه آموزش های این مهارت ها باید بخشی از زندگی فرد ، خانواده و جامعه باشد.
او با اشاره به اینکه بهزیستی بیش از ۱۷۰ فعالیت را در زمینه های مختلف زندگی مردم انجام میدهد افزود : لازم است نتایج این طرح ها و برنامه ها به نحو مطلوبی به مردم اطلاع رسانی شود.
انتهای پیام// ح خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.